Buget mărit de patru ori pentru promovarea turismului, cu strategie lipsă

Logo Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea TurismuluiConsiliul Judeţean Timiş pregăteşte, pentru următoarea şedinţă de plen, o mărire a bugetului Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş. Câţiva consilieri judeţeni cer justificarea alocării suplimentare de fonduri prin activităţi clare şi eficiente.

 

O nouă mărire de buget

Pentru şedinţa de plen din februarie, Consiliul Judeţean Timiş pregăteşte o nouă majorare a cotizaţiei către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş. Pentru acest an, noua cotizaţie care va fi plătită de CJ Timiş în bugetul asociaţiei va fi de 200.000 de lei, după ce în 2015 a fost de 50.000 de lei, iar în 2014, pe jumătate de an, de 10.000 de lei.

Unii consilieri judeţeni au rezerve cu privire la această majorare succesivă a cotizaţiei şi spun că aşteaptă încă o strategie clară de promovare a turismului la nivelul judeţului.

Marius Martinescu si Tiberiu LelescuUnul dintre ei este liberalul Marius Martinescu. „Anul trecut am spus, când s-a decis majorarea cotizaţiei, că nu am sesizat o activitate notabilă din partea asociaţiei, care să justifice creşterea fondurilor alocate. În afară de un mail, nu am văzut nimic notabil. Iar acum se vorbeşte din nou despre majorarea cotizaţiei, în condiţiile în care în 2015 ştiu că am fost informat că s-a organizat o întâlnire tematică pe la Buziaş, şi alte informaţii legate de activitatea acestei asociaţii nu mi-au parvenit. Pe de altă parte, încă de anul trecut am cerut să ni se prezinte o strategie clară pentru promovarea turismului, care nu ne-a parvenit nici acum. Probabil că există o uşoară jenă pe această temă”, spune Marius Martinescu.

Majorări succesive

Marian Vasile secretar general adjunct al PNL Timis Foto PNL TimisExact în urmă cu un an, CJ Timiş decidea majorarea de cinci ori a cotizaţiei alocate către Asociaţia pentru promovarea turismului. La o şedinţă de plen, alocarea unei sume mărite ca buget pentru această asociaţie a iscat scandal, consilierul liberal Marian Vasile solicitând informaţii despre modul în care au fost utilizaţi banii publici pentru promovarea obiectivelor turistice ale judeţului, cu atât mai mult cu cât, spunea el, bugetul Asociaţiei este mult mai mare, întrucât la asociaţie au fost îndemnaţi să adere mulţi primari din judeţ. Tot Marian Vasile spunea că din Asociaţie fac parte în acest moment 33 de primari din judeţ, care ar plăti cotizaţii prin unităţi teritorial-administrative pe care le conduc.

Şi alţi consilieri judeţeni au cerut detalii legate de sumele alocate asociaţiei de CJ Timiş, până în acest moment, precizând că e ciudat să se majoreze bugetul asociaţiei, în condiţiile în care nu există structurată nicio strategie judeţeană de promovare a turismului.

Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş a luat fiinţă în luna iunie 2014, beneficiind de sprijinul conducerii executive a CJ Timiş şi al primarilor din 33 de localităţi din judeţ.

Teoretic, scopul asociaţiei îl reprezintă promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică existente, atât în ţară, cât şi în străinătate, prin creşterea fluxului turistic şi asigurarea unei interacţiuni armonioase între sectorul turistic şi factorii de ordin social şi de mediu.

Obiectivele şi activităţile asociaţiei sunt diverse şi vizează Timişul, dar şi parteneriate în judeţele din vestul ţării şi nu numai. Crearea şi impunerea unei mărci a turismului bănăţean, organizarea şi desfăşurarea de activităţi de promovare a turismului judeţean, iniţierea şi desfăşurarea unor programe atractive şi utile în domeniul turismului, inventarierea principalelor obiective turistice, administrarea registrelor locale ale patrimoniului turistic, elaborarea unei baze de date cu obiectivele turistice din judeţul Timiş şi zona Banatului  sunt alte obiective declarate ale asociaţiei.

Print Friendly, PDF & Email