Parteneriat la Consiliul Judeţean Timiş, pentru promovarea „grădinii Carpaţilor”

Într-o altă încercare de a se implica mai mult în promovarea turismului la nivel judeţean, Consiliul Judeţean Timiş încheie un parteneriat cu Ministerul Turismului. Printre altele, instituţia va promova şi mult-discutatul brand al „grădinii Carpaţilor”.

 

Încă un pact pro-turism

Pentru şedinţa de plen de azi, Consiliul Judeţean Timiş a pregătit aprobarea încheierii unui Protocol de colaborare cu Ministerul Turismului, care are ca scop creșterea vizibilității României ca destinație turistică prin promovarea brandului turistic național și în special al județului Timiș.

Printre altele, odată cu încheierea acestui protocol de colaborare, CJ Timiş are dreptul de a utiliza celebra marcă „România – explorați Grădina Carpaților”, dar nu oricum ci „în conformitate cu prevederile protocolului și ale manualului de brand.”

Marca va putea fi reprodusă pe materiale de promovare, spoturile publicitare și orice alte materiale de presă scrisă și audio-vizual realizate de CJ Timiș cu ocazia evenimentelor organizate de acesta.

Reprezentanţii administraţiei judeţene consideră că este beneficiarul direct al protocolului de colaborare, pentru că „va putea utiliza marca combinată pe toate materialele publicitare în vederea promovării României și implicit a județului Timiș ca destinație turistică.”

„Cu siguranţă este nevoie de promovare, pentru că sunt destule de văzut pe plan local dacă este să ne raportăm doar la monumente istorice. Văd autocare cu turişti coreeni, chinezi care sunt foarte interesaţi de ceea ce are de oferit Timişul. Totul este ca, după modelul Italiei, să se pună foarte bine în valoare ceea ce avem, şi să se creeze şi infrastructura turistică aferentă – de la unităţi de cazare până la locuri în care turiştii să poată mânca sau să stea la o cafea. Turismul a devenit o industrie în care nimeni nu mai poate face performanţă de unul singur”, spune arheologul timişorean Dan Ciobotaru.

 

Demersuri pentru promovare turistică şi la Primărie

Şi Primăria Timişoara a pregătit recent un proiect ce are ca scop crearea unei structuri specializate care să se ocupe de strategia turistică pentru momentul 2021, când oraşul va deveni Capitală culturală europeană.

Pe lângă Primăria Timişoara, s-a decis să se constituie un Consiliu Consultativ în domeniul Turismului, văzut ca „o structură consultativă fără personalitate juridică care funcţionează pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte elaborarea şi monitorizarea aplicării politicilor publice în domeniul turismului”.

Municipalitatea motivează această decizie cu creşterea constantă a numărului de turişti în Timişoara, în ultimii ani, prognozele optimiste cu privire la acest domeniu, generate de obţinerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021, dar şi investiţiile în spaţiul public şi accesibilitate din ultima perioadă.

Ideea constituirii acestei structuri a venit în cadrul Târgului de Turism Vacanţa 2017, când a fost organizat dezbaterea Timişoara, destinaţie turistică 2021.

„Pe lângă prezentările generate de subiectul dezbaterii, evenimentul a permis o lungă sesiune de discuţii libere ale autorităţii locale cu operatorii de turism, ghizi şi persoane interesate de acest domeniu. Concluziile acestor discuţii sau transformat într-un set de măsuri necesare pe termen scurt, mediu şi lung pentru încurajarea activităţilor turistice în Timişoara”, spuneau reprezentanţii Primăriei.

În opinia acestora, necesitatea dialogului constant cu operatorii de turism şi sectorul asociativ din acest domeniu la nivelul Timişoarei este evidentă.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro