Opera unuia dintre cei mai bine cotați artiști vizuali români contemporani, timișoreanul Cristian Sida, va decora o instituție din Aubusson-Franţa, localitate considerată „capitala tapiseriei mondiale”.
Lucrarea lui Cristian Sida, realizată în tehnică mixtă (acril/spray/vernis/pvc/aluminiu) şi având 4×2,4 metri, acoperă unul dintre pereții exteriori ai Oficiului de Turism din localitatea franceză Aubusson, numită „capitala internaţională a tapiseriei”, aici fiind realizată celebra tapiserie Doamna și licornul, găzduită în prezent de Muzeul Louvre, din Paris.
Cristian Sida a realizat lucrarea săptămâna aceasta, în paralel cu expoziția Arbres la care participă şi care reunește artiști din 15 țări, inclusiv România. Primarul localității Aubusson, Michel Moine, este cel care l-a invitat pe Cristian Sida să decoreze sediul Oficiului Turistic.
Vernisajul lucrării este programat sâmbătă, 29 iulie, în prezența oficialităților franceze și a mai multir artiști din toată lumea care participă la Cite internationale de la tapisserie, la Aubusson, anunţă organizatorii.
Cristian Sida, pentru care pictura este un lucru foarte serios, „un act moral, un mod de viață”, este unul din cei în vogă artiști vizuali români contemporani, binecunoscut în străinătate. Cu zeci de expoziții în țară și străinătate la activ, timișorean prin adopție, arădeanul Cristian Sida e, de ani buni, pe jumătate rezident în Franța, ţară în care desfășoară proiecte artistice de anvergură. Pe lângă numeroase expoziții și prezențe în galerii franceze, în urmă cu trei ani a finalizat o serie de picturi murale monumentale care împodobesc clădirile din Mericourt, în Regiunea Nord Pas de Calais, în cadrul unui proiect al Muzeului Louvre, Lens.
Doctor în arte vizuale, cu studii la Panteon Sorbonne Paris 1, Cristian Sida este conferențiar la Facultatea de Arte și Design din cadrul Universității de Vest Timișoara. Anul trecut, artistul a fost recompensat cu „Premiul pentru pictură” al Uniunii Artiștilor Plastici din România, în cadrul Salonului Național de Pictură, ediția 2015.
Ultimele comentarii