A fost redeschis traficul pe pasajul Michelangelo

Subpasajul va fi deschis la sfârşitul lunii septembrie

Pasaj MichelangeloTraficul în zona Michelangelo a fost deschis oficial azi. Tot de azi a fost reluată şi circulația troleibuzelor 15, 16 şi 19. Subpasajul nu este încă finalizat, urmând a fi terminat până pe 29 septembrie.

 

Sâmbătă, 14 iunie, a fost încheiată prima etapă a proiectului Michelangelo, cea de redeschidere a traficului pe pasaj (foto Primăria Timişoara), “etapa de departe cea mai dificilă și cea mai cauzatoare de neplăceri”, după cum o caracterizează primarul Timişoarei, Nicolae Robu. Astfel, acum se poate trece peste pod în ambele sensuri, pe ruta definitivă nord-sud: pe strada Cluj, înspre Spitalul Județean, respectiv pe Aleea Studenților, înspre Banca Națională.

Edilul mai spune că Municipalitatea este preocupată nu numai funcționalitatea zonei, ci și aspectul ei. Motiv pentru care au fost puse ghivece cu flori în fiecare stâlp, iar la sol, o mulțime de jardiniere, fiind, totodată, amenajate insulele de spațiu verde cu covor de iarbă.

Subapasajul, afirmă Nicolae Robu, urmează să fie finalizat în 29 septembrie.” Avem toate premisele să îl respectăm. Valoarea totală a acestei lucrări este de aproape 50 de milioane de lei. Până în momentul de față, am primit deja rambursate de la UE peste 20 de milioane de lei. Sunt lucrări efectuate, care au fost verificate, la care și documentațiile îndeplinesc toate cerințele și, prin urmare, au putut fi rambursați banii”, mai spune primarul.
Lucrările pe şantierul Michelangelo au fost demarate la jumătatea lunii aprilie 2013. Documentaţia tehnică a fost primită moştenire de la administraţia Gheorghe Ciuhandu. Proiectul vizează realizarea unui pasaj subteran, şi asta în pofida opiniilor critice exprimate de unii dintre consilierii locali care au apreciat că un pasaj suprateran ar fi implicat costuri de două ori mai mici. În mai 2012, cu puţină vreme înaintea alegerilor locale, fostul primar, Gheor­ghe Ciuhandu, pusese piatra de temelie, dând semnalul că lucrările la materializarea proiectului ar putea începe.

Conform specificaţiilor tehnice incluse în proiect, pasajul subteran va lega b-dulVasile Pârvan de strada Corneliu Coposu şi va avea o lungime de 583 de metri, dintre care mai mult de 100 de metri reprezintă zonă acoperită. Lucrările au inclus şi reabilitarea podului Michelangelo, extinderea circulației în zonă la patru benzi de circulație, amenajarea de piste de biciclete și amenajarea trotuarelor.

De lucrări s-a ocupat firma CCCF – Drumuri și Poduri Timișoara, care a câștigat licitația organizată în primăvara acestui an. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie 2013. Proiectul este finanţat din fonduri europene, iar valoarea totală este de aproape 70 de milioane de lei.

Print Friendly, PDF & Email