Pasajul subteran Michelangelo, preconizat să fie finalizat în decembrie

Nicolae Robu pe santier MichelangeloPână la finalul acestui an, pasajul subteran Michelangelo va fi finalizat, estimează edilul Nicolae Robu. În felul acesta, la capătul unui an și opt luni de la debutul lucrărilor, circulația în intersecția Michelangelo va fi redeschisă, în noua sa configurație.

 

Nou termen, avansat pentru finalizarea subpasajului Michelangelo

Intersecția Michelangelo va fi complet funcțională, inclusiv în ceea ce privește partea sa de pasaj subteran, în decembrie, a estimat, vineri, primarul Nicolae Robu. Acesta a prezentat o situație succintă a evoluției lucrărilor pe șantier, după ce, în noaptea de joi spre vineri, după turnarea mai multor straturi de radier, două autoturisme particulare au încălcat restricțiile de acces pe șantier și au intrat în subpasaj, deteriorând stratul de radier proaspăt turnat.

Expertiza a arătat că nu e foarte grav ce s-a întâmplat, se poate remedia fără costuri mari”, spune primarul, referindu-se la prejudiciile generate ca urmare a încălcării restricțiilor de acces pe șantier de către cele două autoturisme. Edilul a explicat, însă, că dacă ar fi apărut fisuri în stratul de radier, atunci stratul de beton armat, a cărui grosime este de aproximativ 80 de centimetri, ar fi trebuit spart în întregime și refăcut, lucrare care ar fi presupus costuri foarte mari și ar fi necesitat timp.

Nicolae Robu s-a declarat nemulțumit de prestația reprezentanților Poliției Locale, despre care a precizat că au fost acolo și au păzit.

Vor fi dați afară”, a anunţat edilul, cu referire la polițiștii care au avut sarcina de a păzi intrarea pe șantier și despre care a apreciat că se fac vinovați de neglijență în serviciu.

În ce privește evoluția lucrărilor, acesta a precizat că întreaga lucrare executată în zona Michelangelo a avut un grad sporit de dificultate, și s-a declarat mulțumit că, în pofida temerilor inițiale și a numeroaselor speculații legate de dificultățile pe care le-ar fi avut de întâmpinat echipa de execuție, în decursul lunii decembrie, la capătul unui an și opt luni de muncă, lucrarea va fi finalizată.

Termenul avansat anterior, depășit cu aproape trei luni

Pasaj MichelangeloCirculația autoturismelor în zona Michelangelo a fost redeschisă oficial la jumătatea lunii iunie. Tot atunci a fost reluată și circulația troleibuzelor 15, 16 şi 19. În ceea ce privește termenul de finalizare a subpasajului, termenul avansat atunci, la momentul redeschiderii traficului, a fost 29 septembrie.

La redeschiderea circulației în intersecția Michelangelo, edilul a evocat această primă etapă ca fiind “etapa de departe cea mai dificilă și cea mai cauzatoare de neplăceri”. Ulterior redeschiderii circulației, traficul se desfășoară peste pod, în ambele sensuri, pe ruta definitivă nord-sud: pe strada Cluj, înspre Spitalul Județean, respectiv pe Aleea Studenților, înspre Banca Națională.

Primarul a declarat atunci și că Municipalitatea este preocupată nu numai de funcționalitatea zonei, ci și de aspectul acesteia, motiv pentru care au fost amplasate ghivece cu flori pe fiecare stâlp, iar la sol, o mulțime de jardiniere. Au fost amenajate și insule de spațiu verde cu covor de iarbă.

În ce privește lucrările la subapasaj, afirma, la jumătatea lunii iunie Nicolae Robu, acestea ar fi urmat să fie finalizate până în 29 septembrie. “Avem toate premisele să îl respectăm (termenul asumat – n.r.)Valoarea totală a acestei lucrări este de aproape 50 de milioane de lei. Până în momentul de față, am primit deja rambursate de la UE peste 20 de milioane de lei. Sunt lucrări efectuate, care au fost verificate, la care și documentațiile îndeplinesc toate cerințele și, prin urmare, au putut fi rambursați banii”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Lucrările pe şantierul Michelangelo au fost demarate la jumătatea lunii aprilie 2013. Documentaţia tehnică a fost primită moştenire de la administraţia Gheorghe Ciuhandu. Proiectul din zona Michelangelo a vizat realizarea unui pasaj subteran, şi aceasta în pofida opiniilor critice exprimate de unii dintre consilierii locali, care au apreciat că un pasaj suprateran ar fi implicat costuri de două ori mai mici. În mai 2012, cu puţină vreme înaintea alegerilor locale, fostul primar, Gheor­ghe Ciuhandu, pusese deja piatra de temelie, dând semnalul că lucrările la materializarea proiectului ar putea începe.

Conform specificaţiilor tehnice incluse în proiect, pasajul subteran este proiectat să lege b-dul Vasile Pârvan de strada Corneliu Coposu. Pasajul va avea o lungime de 583 de metri, dintre care mai mult de 100 de metri reprezintă zonă acoperită. Lucrările au inclus şi reabilitarea podului Michelangelo, extinderea circulației în zonă la patru benzi de circulație, amenajarea de piste de biciclete și amenajarea trotuarelor.

De lucrări s-a ocupat firma CCCF – Drumuri și Poduri Timișoara. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie 2013. Proiectul este finanţat din fonduri europene, valoarea totală ridicându-se la aproape 70 de milioane de lei.

Print Friendly, PDF & Email