2,7 milioane de euro, pentru ţânţarii şi şobolanii Timişoarei

Aproape 130.000 de lei, cheltuieli neprevăzute

DezinsectieDeşi a fost atenţionată nu o dată de consilierii locali să fie atentă la valorile fabuloase estimate pentru contractele de concesionare a unor servicii publice, Primăria Timişoara continuă să se ghideze după propriul algoritm, zilele trecute anunţând că intenţionează să achiziţioneze servicii de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în valoare de circa 2,7 milioane de euro, cu cheltuieli neprevăzute estimate la aproximativ 130.000 de lei.

 

Un nou contract fabulos

Primăria Timişoara a făcut public, zilele trecute, anunţul de intenţie cu privire la delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Timişoara. Municipalitatea aşteaptă oferte până la sfârşitul lunii iulie şi, probabil, nu va duce lipsă de amatori, ţinând cont valoarea fabuloasă a contractului – 12.095.675 lei şi 60 de bani, fără TVA. Este curios felul în care s-a ajuns la această estimare extrem de precisă şi extrem de mare.

În baza contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, se vor presta activităţi de dezinsecţie (terestră şi aeriană), dezinfecţie, deratizare şi tratamente fitosanitare. Suprafaţa totală pe care se vor realiza serviciile va fi de 376.525 de metri pătraţi, în interior, şi 140.087.684 de metri pătraţi, la exterior.

Şi la acest contract Primăria nu a uitat să prevadă şi deja tradiţionalele „cheltuieli diverse şi neprevăzute”, în valoare de 129.237,54 lei fără TVA, respectiv 1,08% din valoarea estimată a servciilor contractate.

În contextul acestei valori mari, se impune şi precizarea că respectivele servicii sunt contractate doar pentru domeniul public, asociaţiile de proprietari trebuind să se descurce singure pentru spaţiile administrate, prin contractarea unor servicii de la firmele de specialitate.

„Printr-o Hotărâre de Consiliu care a tot fost modificată de vreo 12 ori, şi ar fi trebuit refăcută se prevede că asociaţiile de locatari au obligativitatea contractării unor servicii de dezinsecţie şi deratizare care să se realizeze odată cu Primăria, şi ori de câte ori este nevoie. Problema e că Primăria nu anunţă sau nu anunţă la timp când face dezinsecţii şi deratizări, or o firmă de specialitate nu se poate contracta imediat”, spune Petru Olariu, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Locatari Timişoara.

Dezinsecţii repetate pe 9.000 de hectare

Direcţia de Mediu a Primăriei spune că, apelând la mijloace terestre, dezinsecţia pe domeniul public al oraşului s-a efectuat în perioadele cu cea mai intensă activitate a insectelor (adică, seara târziu şi dimineaţa devreme). „Au fost verificate şi soluţionate solicitările formulate cu privire la prezenţa unor purici în  subsolurile blocurilor (în general datorită animalelor de companie), a viespilor, căpuşelor, păduchilor, furnicilor şi ţânţarilor în instituţii de învăţământ, subsolurile blocurilor, parcuri şi locuri de joacă, iar frecvenţa precipitaţiilor a condus la necesitatea repetării mai multor tratamente de dezinsecţie pe toată suprafaţa aparţinând domeniului public al Municipiului Timişoara”, declară reprezentanţii Primăriei Timişoara. Aceiaşi oficiali mai spun că „lucrările s-au realizat etapizat, prin identificarea zonelor de circulaţie a insectelor, după care s-a trecut la efectuarea propriu-zisă a operaţiunii”. Dezinsecţia prin mijloace aeriene s-a efectuat anul trecut pe o suprafaţă de 9.000 de hectare. Deratizarea s-a făcut prin împărţirea domeniului public în şase sectoare.

În ceea ce priveşte dezinfecţia, tot Direcţia de Mediu a Primăriei precizează că a crescut numărul de solicitări la şcoli din pricina unor cazuri de meningoencefalită virală (înregistrate la Grădiniţa PP 12, Liceul „Vlad Tepeş”, Şcoala Generală nr.19) şi hepatită (Şcoala Generală nr. 30, Şcoala Generală nr.18, Grupul Şcolar „Elecrotimiş”)”, făcându-se în paralel şi dezinfecţie săptămânală a mijloacelor de transport şi spaţii tranzit la Poliţia Locală.

Print Friendly, PDF & Email