Proceduri simplificate la autorizarea teraselor, în Timişoara

Primăria Municipiului Timișoara propune, la solicitarea și în sprijinul mediului de afaceri, proceduri simplificate la autorizarea teraselor. Noul regulament privind comerțul în zone publice pe terase va fi supus votului în următoarea ședință a Consiliului Local.

 

Regulamentul, spun oficialii Municipalităţii, nu modifică niciuna dintre măsurile adoptate în 2022, când Primăria Timişoara a impus ca terasele din zona istorică să nu mai aibă umbreluțe sau mobilier în culori stridente, dar și o suprafață minimă de trecere, astfel încât să nu fie deranjați nici clienții teraselor, nici trecătorii.

Pentru simplificarea procedurilor de avizare, Primăria Timișoara propune ca proprietarii de terase construite cu autorizație să nu mai obțină un aviz separat pentru acestea. Odată cu noul regulament, avizul va fi inclus în autorizația de comercializare pentru punctul de lucru. Totodată, acordul de comerț pentru amplasarea de terase va putea fi emis până la 31 martie, fără a mai fi făcută dovada plății taxelor și impozitelor locale și fără a fi obținută viza anuală a punctului de alimentație publică. Primăria Timișoara nu va elibera avizul de terasă dacă punctul de lucru are activitatea suspendată. O altă măsură este impusă prin legislația națională și prevede obținerea acordului de la Agenția de Mediu pentru terasele cu peste 100 de locuri. Avizul va fi depus la Primărie în maximum 12 luni de la adoptarea noului regulament.

În privința teraselor din curțile interioare, comercianții pot obține autorizația cât timp au acordul vecinilor, anexat proiectului de HCL. Pe malurile Begăi, unde terasele pot fi amplasate în proximitatea punctului de lucru, fără a afecta culoarul pietonal sau velo, autorizarea va fi făcută în baza avizului de amplasament emis de arhitectul-șef al oraşului.

Proiectul de Hotărâre de Consiliu este disponibil pe site-ul Primăriei Timişoara, la acest link.

Print Friendly, PDF & Email