Sistemul de Garanție-Returnare pentru ambalaje de băuturi, aplicat din toamnă

Primăria Timișoara aduce la cunoștința comercianților şi companiilor din domeniul HoReCa precum și a producătorilor sau importatorilor de băuturi că, începând cu 30 noiembrie 2023, va fi implementat Sistemul de Garanție-Returnare pentru ambalaje de băuturi. Termenul limita de înscriere pe platformă este 28 februarie.

 

Prin intermediul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) cetățenii vor plăti o garanție de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură (fie apă, băuturi răcoritoare sau băuturi alcoolice) de la un comerciant. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.

Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific.

Platforma de înregistrare a producătorilor/importatorilor și comercianților în SGR este activă în acest moment, iar înregistrarea se realizează separat pentru fiecare dintre cele două categorii sus menționate.

Înregistrarea în baza de date a SGR se face pe site-ul https://returosgr.ro/ și se încheie pe 28 februarie. Conform prevederilor legale, nerespectarea termenului-limită de înscriere în platformă poate fi sancționată de către Garda Națională de Mediu cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.

 

Print Friendly, PDF & Email