Oficialii Aeroportului Internațional Timișoara spun că, în ciuda pandemiei de covid din ultimul an și jumătate, prin măsuri punctuale au reușit menținerea instituţiei într-o zonă de echilibru financiar, aeroportul fiind la această oră perfect sustenabil.
Aeroportul Internațional Timișoara își poziționează strategia de dezvoltare pentru următorii ani către rolul de pivot de transport regional, aflat la intersecția principalelor căi de circulație pentru călători și mărfuri, într-un bazin internațional regional, situat pe axele est-europene de acces intra și extra-comunitare, anunţă conducerea instituţiei.
„A fost menținut sub control raportul venituri-cheltuieli, însă activitatea din prima jumătate a anului 2020 a avut un impact major asupra finanțelor aeroportului. Odată cu primirea ajutorului de stat, acordat de Guvern și care urmează să ne parvină la finele lunii decembrie, vom reuși să stingem toate datoriile către furnizori, acumulate în perioada pandemiei. Am restrâns unele activități sau le-am redimensionat, am redus cheltuielile excesive, care produceau pierderi financiare, menținându-ne în interiorul bugetului aprobat. Traficul de pasageri înregistrat în ultimul an și jumătate se situează pe un trend crescător, la care se adaugă o creștere semnificativă și a traficului de marfă în aceeași perioadă”, declară directorul aeroportului, Dorel Grădinariu.
Începând din semestrul al doilea din 2020, după ce a preluat conducerea aeroportului, mai spune acesta, au crescut investițiile realizate în proiectele de modernizare și dezvoltare. A fost dat în folosință noul terminal Sosiri externe, proiect finalizat în iulie 2021 şi au fost achiziționate autospeciale PSI moderne, proiecte care fuseseră blocate în momentul preluării conducerii AIT.
În 2022, anunţă Dorel Grădinariu, vor fi continuate proiectele aeroportului, cele mai importante fiind reabilitarea completă a pistei de decolare – aterizare și a platformei de staționare a aeronavelor, digitalizarea operațiunilor aeroportuare, realizarea unui parc fotovoltaic care va permite încadrarea aeroportului în categoria „aeroport verde”, demararea proiectului terminalului Plecări externe, realizarea unei zone destinate dezvoltării transportului de tip cargo și a unei noi parcări cu o suprafață de două hectare.
„Alături de administrația județului Timiș, de partenerii noștri, împreună cu instituții reprezentative de educație superioară și cercetare din centrul universitar timișorean, ne dorim ca în 2022 să aducem poarta aeriană a Timișoarei la un nivel al excelenței, pentru ca în 2023, anul în care municipiul de pe Bega va juca rolul de Capitală Culturală Europeană, să avem toate atuurile și capabilitățile pentru a primi milioanele de pasageri din Europa și din întreaga lume. Estimăm că în 2022, în condițiile controlului evoluției pandemiei, traficul să crească până aproape de dublare față de 2021, pentru ca apoi, în 2023, să fim pregătiți pentru a gestiona o creștere semnificativă a traficului, ușor de anticipat dat fiind calendarul anului cultural european, de până la 200%”, mai declară directprul AIT, Dorel Grădinariu.
Ultimele comentarii