Puncte de trecere a frontierei cu program redus

Deşi în momentul în care au fost deschise s-a spus că vor trece rapid la statutul de structuri cu normă întreagă, noile puncte de trecere a frontierei din Timiş rămân cu program redus. De vină este lipsa personalului.

 

Cel mai scurt drum de la Timişoara la Belgrad, doar cu program de zi

Şoferii care sperau să poată trece noaptea prin Punctul de Trecere a Frontierei Foeni vor trebui să se reorienteze în continuare spre alte puncte, întrucât Ministerul Afacerilor Interne nu are deocamdată intenţia de a-l transforma în punct de trecere cu program non-stop.

Aceasta, deşi petiţii în acest sens au ajuns la parlamentarii de Timiş. Senatorul liberal Alina Gorghiu a făcut o interpelare către conducerea MAI în care precizează că „începând cu octombrie 2014, Punctul de Trecere a Frontierei Foeni România – Jasa Tomic Serbia a primit statutul de punct de trecere a frontierei deschis permanent pentru traficul internaţional dar în prezent, funcţionează în intervalul orar 8 – 20, pentru traficul pietonal, cu biciclete precum şi cu autovehicule de până Ia 3,5 tone.”

Alina Gorghiu menţionează că pe adresa biroului său parlamentar a primit solicitări cu privire la funcţionarea acestui punct de trecere a frontiere şi a biroului vamal, zilnic, în regim nonstop, precum şi permiterea circulaţiei vehiculelor cu masă maximă autorizată de până la 7,5tone.

„Importanţa acestui punct de trecere a frontierei este dată de faptul că acesta este cel mai scurt drum de la Zrenjanin, Novi Sad şi Belgrad până la Timişoara. Aşadar, de pe urma deschiderii în mod permanent a acestui punct de trecere, va beneficia întreaga regiune”, spune senatoarea de Timiş.

Argumentul nu pare să ţină în cazul actualei conduceri a MAI, care spune că acest punct de trecere a frontierei a fost construit şi este operaţional doar pentru tipul de trafic prevăzut în acordul încheiat între Guvernele României şi Serbiei. „Autorităţile de resort din Republica Serbia nu au agreat deschiderea acestui punct de trecere a frontierei în regim de permanenţă, din cauza lipsei de personal şi a infrastructurii necesare”, declară oficialii MAI.

De asemenea, mai spun aceştia, din informaţiile puse la dispoziţie de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră rezultă că, în perioada 1 ianuarie-18 septembrie, traficul prin acest punct de trecere a frontierei a fost de 70.108 persoane, adică aproximativ 280 persoane /zi, cu vârf de tranzitare în intervalul orar 10 -14.

„Luând în considerare valorile de trafic reduse, infrastructura rutieră inadecvată, precum şi faptul că în apropierea localităţii Foeni (aproximativ 50 de kilometri de o parte şi de alta) se află punctele de trecere a frontierei Jimbolia şi Moraviţa, care au infrastructura necesară pentru toate categoriile de vehicule şi sunt deschise permanent, apreciem că nu se justifică prelungirea programului orar de funcţionare a punctului de trecere a frontierei”, este punctul de vedere final al MAI.

Ca atare, cu toate că reprezintă ruta cea mai scurtă către localităţi importante din Serbia, Foeni, ca punct de trecere, va rămâne în continuare cu program scurt şi închis traficului greu.

 

Criză de personal nu doar la sârbi

Deşi oficialii MAI invocă penuria personalului şi resurselor din partea sârbă, nici la noi lucrurile stau prea bine.

Vicepreşedintele Sindicatului National al Poliţiştilor şi Vameşilor „Pro Lex”, Negoiţă Voinea, spune că este o criză de personal acută în sistem şi nici nu pare să se încerce să se găsească soluţii. „Toate concursurile de angajare s-au blocat de la începutul anului. Nu se mai fac promovări, şi s-au cerut şi suplimentări, pentru că nu se acoperea fondurl de salarii până la sfârşitul anului. Se vorbeşte chiar despre o nouă reorganizare şi ne putem aştepta la orice”, mai spune Negoiţă Voinea.

Print Friendly, PDF & Email