Peste 30 de timişoreni cu muşcături de căpuşe, la Spitalul „Victor Babeş”

Lipsa unui contract pe termen lung pentru dezinsecţie în Timişoara are ca efect nu doar înmulţirea ţânţarilor, ci şi creşterea numărului de căpuşe. Peste 30 de timişoreni s-au prezentat, de la începutul lunii, la Spitalul de Boli Infecţioase „Victor Babeş”, pentru extragerea chirurgicală a căpuşelor.

 

31 de cazuri, de la 1 mai

Mai mult de 30 de timişoreni au ajuns, în ultima săptămână, la Spitalul de Boli Infecţioase „Victor Babeş”, cu căpuşe înfipte în piele, „culese” din parcuri. Niciunul dintre pacienţi nu a prezentat simptome de boală Lyme, care poate apărea dacă o căpuşă stă între 24 şi 72 de ore în piele. Doctorii recomandă prezentarea celor muşcaţi la spital sau la un cabinet medical specializat şi să nu încerce să scoată singuri insecta din piele.

„De la 1 mai până acum am avut 31 de cazuri de acest gen, însă nu s-au identificat simptome ale bolii Lyme. Sigur că dacă s-ar face o dezinsecţie eficientă, numărul celor muşcaţi s-ar reduce”, declară doctorul Virgil Musta, de la Spitalului de Boli Infecţioase „Victor Babeş” Timişoara.

 

Contractul de dezinsecţie, tot în aşteptare

Anul trecut conducerea Primăriei Timişoara a tot fost sesizată cu privire la absenţa unui contract de dezinsecţie deratizare şi perspectiva înmulţirii rapide a insectelor şi rozătoarelor în anumite zone din oraş.

Executivul Primăriei a rămas blocat de lege într-un litigiu prin care se contestă atribuirea acestui contract, litigiu care are deja vechime pe rol.  

Anul trecut, în vară, din cauza existenţei virusului Zika şi a unui avertisment primit de la Ministerul Sănătăţii, Municipalitate a activat clauza de forţă majoră şi a organizat o procedură accelerată de atribuire a unui contract temporar de deratizare şi dezinsecţie. Asta, după ce vreme de doi ani Timişoara nu a avut parte de astfel de operaţiuni.

Probabil că, dacă litigiul pe rol nu se va soluţiona, aceeaşi soluţie, deloc avantajoasă pentru buget, din cauza preţului de atribuire mai mare, va trebui utilizată şi în acest an.

Anul trecut, Direcţia de Mediu anunţa că nu s-au efectuat de o bună perioadă de timp lucrări de deratizare, dezinsecţie, delarvizare, dezinfecţie şi tratamente fitosanitare, „având în vedere faptul că procedura de achiziţie publică a contractului pentru delegarea  gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara a fost contestată în instanţă.”

La jumătatea lunii iunie 2014, Primăria Timişoara menţiona că lansează o licitaţie în vederea delegării gestiunii serviciului de salubrizare a oraşului, pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare. Anunţul de intenţie lansat de Municipalitate viza depunerea de oferte pentru un contract a cărui valoare totală era estimată la peste 12 milioane de lei. La începutul lunii august 2014, se anunţa că procedura este blocată din cauza contestării. Iar blocajul s-a perpetuat.

Print Friendly, PDF & Email