Un deputat de Timiş a cerut Ministerului Afacerilor Interne să ia măsuri pentru reducerea timpilor de aşteptare la frontiera cu Ungaria, solicitând dotarea poliţiştilor care fac controale cu cititoare mobile de documente. Ministerul Afacerilor Interne a oferit deocamdată un răspuns care nu priveşte graniţa cu Ungaria şi pe care deputatul care a realizat interpelarea îl consideră „imbecil”.
Verificări cu cititoare peste tot, mai puţin la noi
Recent deputatul Ovidiu Ganţ a realizat o interpelare prin care Ministerului Afacerilor Interne i se solicită dotarea poliţiştilor de frontieră care fac verificări la frontiera de vest cu cititoare automate de documente de identitate, pentru simplificarea procedurilor de control şi reducerea timpilor de aşteptare. „Călătorind mult cu trenul prin Europa am constatat că toţi poliţiştii de frontieră sunt dotaţi cu aparate mobile de verificare a actelor de identitate ale călătorilor. O singură excepţie: poliţiştii noştri de frontieră, puşi în situaţia penibilă de a nota numele călătorilor şi seriile într-un carneţel, operaţiune urmată de o vizită prin birou pentru verificare şi eventuale reveniri pentru discuţii cu călătorii. Acest mod de verificare generează evident întârzieri inacceptabile pentru prieteni, ducând la pierderea legăturilor la Budapesta sau Viena”, spune deputatul care a realizat interpelarea.
„Răspunsul primit este unul imbecil”
Zilele trecute, MAI a răspuns la interpelarea făcută de Ovidiu Ganţ, menţionând că în Punctele feroviare de Trecere a Frontierei, la graniţa externă a UE, Poliţia de Frontieră efectuează verificarea documentelor de călătorie în tren, în principal în timpul staţionării sau în mers, cu ajutorul cititoarelor mobile de documente, aparate mobile care scanează documentele şi efectuează verificări în bazele date cu ajutorul semnalului wireless.
Calitatea acestui semnal wireless este indicată de oficialii MAI ca fiind motivul pentru care se face verificarea „la carneţel”: „Semnalul wireless cu ajutorul căruia funcţionează cititoarele mobile este asigurat, în funcţie de puterea de acoperire zonală, fiind înregistrate situaţii în care lipsa sau puterea diminuată a semnalului generează disfuncţionalităţi, în acest caz, pentru operativitate, poliţiştii de frontieră efectuează verificări cu ajutorul echipamentelor aflate în cabinele de control din cadrul punctelor de frontieră.”
Ovidiu Ganţ se arată nemulţumit de răspunsul primit: „Consider că răspunsul transmis este unul imbecil. În primul rând, se vorbeşte despre punctele de trecere de la frontiera externă a UE, când eu am întrebat de trenurile care merg la Budapesta sau Viena, şi în cazul cărora nu există nicio legătură cu frontiera externă a UE. Se pare că timpii de aşteptate ai călătorilor şi nervii acestora nu prea contează pentru autorităţile de resort.”
Verificări „de vis”
În urmă cu un an, la Cenad, presa semnala o situaţie şocantă, legată de un grup de români care s-a întors în ţară cu microbuzul, de la Budapesta, s-a trezit cu alte acte de identitate decât cele pe care le-a predat spre verificare la trecerea de frontieră de la Cenad. Reacţia poliţistului de frontieră român care a încurcat documentele a fost şi ea „de poveste”: se vedem, poate ungurii sunt de vină.
Grupul de călători aterizase la Budapesta, unde îi aştepta microbuzul unei companii de turism care i-a adus la Timişoara. Nu mică le-a fost surpriza când au constatat că opt din cele nouă documente de identitate au fost, din greşeală, schimbate la vama din Cenad.
După aproape trei zile de aşteptare, cărţile de identitate şi paşapoartele rătăcite de poliţistul de frontieră de la Cenad au fost recuperate şi au ajuns la sediul firmei de turism care a efectuat transportul de la Budapesta la Timişoara, iar posesorii de drept ai acestora au fost anunţaţi că îşi pot recupera documentele. Asemenea situaţii sunt cauzate de aceleaşi verificări „la grămadă”, la calculator, în lipsa cititoarelor inteligente de documente.
Ultimele comentarii