Muncitorii de pe şantierul de la Michelangelo, „filaţi” de studenţii democrat-liberali

Câţiva studenţi democrat-liberali acuză muncitorii care lucrează pe şantierul viitorului pasaj Michelangelo de chiul, după ce i-au monitprozat o zi întreagă. Şi-i cer primarului „să pună presiune pe muncitori, pentru că se circulă extrem de greu în Timişoara”. Municipalitatea reacţionează şi spune că în acel loc se lucrează cu tehnologie modernă, nefiind nevoie de zeci de muncitori cu “hârleţul în mână”.

Pasajul MichelangeloAdrian Lulciuc, preşedintele organizaţiei studenţeşti a P.D.L. Timiş, a anunţat zilele trecute că, împreună cu alţi doi colegi, au monitorizat ac­tivi­tatea de pe şantierul de la viitorul pasaj Michelangelo, unde sunt exe­cutate lucrări plătite de Primăria Timi­şoara. Ideea s-a născut în urma con­statărilor blocajului rutier în unele in­tersecţii.

„Înarmaţi” cu aparate de foto­grafiat şi tablete, studenţii democrat-liberali au monitorizat activitatea pe şantierul Michelangelo. Într-o singură zi, între orele 8 şi 17, prin obiectiv au zărit doar doi – trei muncitori şi câteva utilaje: „Între orele 8 – 9 nu e nimeni pe şantier. Între 9 – 10, aceeaşi atmosferă, doar trei muncitori stau într-un colţ. Între 11 şi 12 probabil e pauza de masă, pentru că nimeni nu e la lucru şi, la fel, între 12 – 13 şi 13 – 14. Între orele 14 – 15 probabil s-au stricat utilajele. Între 16 – 17 se pare că e o a doua pauză, iar de la 17 la 18, din nou nicio mişcare pe şan­tier”, declară  tânărul democrat-libe­ral.

Adrian LulciucAfirmă, însă, că „nu vrea să îl facă mincinos” pe primarul Ni­colae Robu care prezintă lucrurile în alt mod în ziarul Monitorul Primăriei Timi­şoa­ra. În ziarul Primăriei, edilul a declarat de mai multe ori că lucrările sunt în grafic şi că mun­citorii îşi fac treaba. Adrian Lul­ciuc a mai spus că îi va face cunos­cute prima­rului toate aceste informaţii astfel încât acesta „să pună presiune pe mun­citori pentru că se circulă extrem de greu în Timişoara”.

Primăria spune că lucrările sunt în grafic

Viceprimarul P.N.L. Dan Dia­co­nu recunoaşte că deschiderea acestui şantier, într-o zonă foarte circulată a Timişoarei, reprezintă un moment cri­tic pentru traficul rutier din oraş, însă spune că lucrările sunt în grafic, în momentul de faţă lucrându-se la turna­rea unei banchete de asfalt pe zona centrală a intersecţiei şi la montarea unor grinzi pentru subpasaj. Iar treaba muncitorilor nu trebuie evaluată nea­părat după prezenţa lor, pe timpul zilei, pe şantier. „Au fost perioade în care s-a lu­crat la foraje, nefiind nevoie de mun­ci­tori. Nu s-a dus nimeni să pozeze atunci când, de exemplu, muncitorii au stat o noapte întreagă să lucreze la pregă­ti­rea fierului beton”, mai spune Dan Dia­conu. Acesta anunţă că reprezen­tanţii Municipalităţii vor insista pe lân­gă firma care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrărilor la pasajul Miche­langelo, astfel încât circulaţia să fie re­deschisă în zonă la începutul lunii no­iembrie, deşi acest lucru nu era prevă­zut în proiectul de realizare a subpasajului.

Nicolae Robu declară şi el că pe acel şantier se lucrează cu tehnologii, nu cu hârleţul: “Ei vor să vadă acolo o sută de oameni cu hârleţul şi cu târnă­copul în mână. Toată structura de re­zis­tenţă, cu pereţii până la şapte metri adâncime, este făcută, chiar dacă nu au fost văzuţi nenumăraţi muncitori acolo. Ei cunosc tehnologia şi nu mă aştept să văd sute de muncitori, pentru că ar încurca”.

Firma responsabilă de lucrări, în silenzio stampa

Chiar şi în condiţiile în care mun­citorii nu şi-ar face treaba, aceste fap­te ar trebui constatate în primul rând de către firma la care oamenii respectivi sunt angajaţi. Societatea care a câşti­gat licitaţia pentru lucrările la subpa­sajul de la Michelangelo este CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara. Am în­cercat să-i contactăm pe reprezen­tan­ţii acesteia, însă, la telefonul indicat ca număr de contact, de pe propria pagi­nă web, ne-a răspuns o persoană care nu a dorit să se prezinte, spunându-ne să revenim mai târziu. După care nu a mai răspuns nimeni la telefon.

Conform proiectului, pasajul subteran ce va lega b-dul Vasile Pârvan de str. Corneliu Coposu va avea o lungime de 583 de metri, dintre care 111 metri reprezintă zonă acoperită. Lucrările mai includ reabilitarea podului Michelangelo, extinderea circulaţiei în zonă, la patru benzi de circulaţie, amenajarea de piste de biciclete şi amenajarea trotuarelor. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie, termenul de execuţie fiind de 16 luni. Valoarea lucrărilor se ridică la 39,5 milioane de lei, proiectul fiind finanţat din fonduri europene.

Print Friendly, PDF & Email