Servicii de telecomunicaţii cu poticneli, în caz de calamitate

Greva personalului de la ambulanţă a scos la iveală faptul că în timpul furtunii de acum două săptămâni de la Timişoara sistemul de comunicaţii al Serviciului de Ambulanţă nu a mai fost funcţional, Informaţii care se adaugă la cele legate de imposibilitatea accesării sistemului 112 în ziua vijeliei.

 

Deficienţe constatate retroactiv

O parte din personalul Serviciului de Ambulanţă Timiş, ieşit la proteste săptămâna trecută, a semnalat faptul că sistemul de comunicaţii nu a funcţionat în timpul furtunii de acum două săptămâni de la Timişoara,

Astfel, membri ai echipajelor care au plecat la Buziaş să intervină au reclamat că, la un moment dat, nu au mai putut comunica cu dispeceratul, deşi comunicaţiile erau imperios necesare, în condiţiile în care situaţia constatată la faţa locului necesita suplimentarea personalului trimis la intervenţie.

Probleme au existat şi la nivelului Serviciului 112, rude ale unor persoane decedate sau rănite în vijelia de la Timişoara declarând că au sunat minute în şir la Dispeceratul de Ambulanţă, fără să poată lua legătura cu cineva.

„Este posibil să fi fost deficienţe generate de supra-aglomerare”, consideră şeful Serviciului de Ambulanţă, dr. Iancu Leonida.

Conform Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, în august au fost înregistrate în Timiş 36.397 de apeluri, dintre care 17.213, adică 47,29% s-au dovedit a fi apeluri false. Încă nu sunt disponibile statistici pentru luna septembrie.

 

Proteste în aşteptare, la Ambulanţă

Aceste informaţii legate de deficienţele în sistemele de telecomunicaţii au ieşit la iveală la mijlocul săptămânii trecute, odată cu protestele personalului de la Serviciul de Ambulanţă.

Principala nemulţumire a angajaţilor de la Serviciul de Ambulanţă e legată de faptul că sunt nevoiţi să lucreze pe maşini care ar fi trebuit să fie scoase din uz, fiind şi ambulanţe cu peste 500.000 de kilometri la bord. Şoferii spun că multe dintre maşini sunt ruginite şi pot ceda oricând, într-o misiune în judeţ.  Majoritatea au kilometraje între 360.000 şi 500.000 de kilometri şi se defectează foarte des.

În prezent sunt active 72 de ambulanţe pe tot judeţul, multe cu kilometraj foarte mare, care sunt folosite non-stop pentru urgenţe. Intenţia ar fi ca în fiecare an să se crească numărul de ambulanţe achiziţionate, până se va înlocui complet parcul auto, ultima analiză făcută la nivel naţional arătând că parcul şi la Ambulanţă şi la SMURD deja a atins şapte-opt ani, cu uzură maximă.

O altă nemulţumire a ambulanţierilor este legată de lipsa de personal, în anul 2017 fiind angajat doar un asistent debutant.

În urmă cu cinci ani, din cauza măsurilor de austeritate şi restructurare venite pe fondul crizei, Serviciul de Ambulanţă al judeţului Timiş a pierdut 100 de posturi. În momentul de faţă Serviciul de Ambulanţă ar avea nevoie de cel puţin 55 de posturi în regim de urgenţă, respectiv 20 de asistenţi şi 30-35 de şoferi. Posturi vacante sunt scoase la concurs în fiecare lună, însă nevoia serviciului nu este acoperită, iar medicii de pe ambulanţă lucrează peste norma prevăzută.

De asemenea, angajaţii Ambulanţei cer salarii care să nu sufere ajustări de la 1 ianuarie 2018. „Protestul a fost unul de sensibilizare. Ni s-a cerut un răgaz de o săptămână, pentru a se analiza revendicările noastre şi a se stabili ce se rezolvă. Încă nu a fost stabilită o dată pentru următoarea mişcare de protest”, spune Leonida Iancu.

Print Friendly, PDF & Email