Primăria Timişoara are în plan externalizarea unor compartimente

Pentru că spaţiul de pe bulevardul C.D. Loga se dovedeşte în ultimii ani a fi neîncăpător, cel puţin pentru unele compartimente ale Primăriei Timişora, se vorbeşte tot mai mult despre externalizarea unor direcţii, prin alocarea unor sedii separate.

 

Primărie „expandată”

Cei care au avut treabă la Primărie, mai ales la etajele superioare, unde sunt diverse servicii de urbanism, au remarcat, probabil, birourile neîncăpătoare, şi spaţiile mici, în care stau la înghesuială funcţionari şi dosare.

În ultima perioadă, se vorbeşte tot mai mult despre posibilitatea extinderii unor compartimente ale Primăriei în alte spaţii. Un indiciu în acest sens este faptul că se intenţionează achiziţionarea de servicii de comunicaţie „pentru conectarea sediilor Primăriei Timişoara”, ceea ce înseamnă că pe viitor, s-ar putea continua aceeaşi tendinţă de „externalizare” a compartimentelor primăriei, pentru a nu mai exista spaţii înghesuite în sediul de pe bd-ul C.D. Loga.

Un alt indiciu ar fi faptul că Primăria a demarat în ultima perioadă acţiuni de identificare a spaţiilor disponibile, direct din patrimoniul său sau al instituţiilor din subordonarea sa.

„Sunt compartimente unde, într-adevăr, se lucrează înghesuit. Şi ar fi bine să fim consultaţi în această privinţă, cum ar fi bine să fim consultaţi şi în chestiunea salarizării. Nu o dată însă sunt exprimate nemulţumiri, care nu sunt însă aduse la cunoştinţa conducerii Primăriei. Ştiu că pentru rezolvarea măcar parţială a deficitului de spaţiu s-au alocat amplasamente de birouri şi în vechiul sediu Colterm”, spune Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Funcţionarilor Publici din Primăria Timişoara.

 

Inventarul spaţiilor, în derulare

De ceva vreme, Primăria Timişoara pare să descopere suprafeţe mari de teren şi imobile care, deşi ar fi trebuit să-i aparţină, nu sunt intabulate, neavând, scriptic, niciun proprietar, şi fiind cu atât mai vulnerabile la acţiunile de revendicare ale samsarilor imobiliari. Deşi intabularea acestor terenuri ar fi trebuit să fie o proprietate a Direcţiei de Patrimoniu, în ultimii 10 – 15 ani, se pare că, potrivit unor consilieri locali, au existat interese ca o parte din terenurile şi clădirile Primăriei să rămână cu un statut incert.

Conform oficialilor Primăriei, proprietăţile care nu sunt intabulate se află în tot oraşul, dar şi în zona în care urmează să se construiască inelele rutiere aferente centurii oraşului. S-au descoperit străzi întregi care nu sunt intabulate, şi în această situaţie nu e una sau două străzi, ci câteva sute. Această operaţiune de intabulare nu este ieftină, iar costurile trebuie suportate acum, deşi normal şi legal ar fi fost ca aceste proprietăţi să fie intabulate de-a lungul timpului.

La mai multe audituri efectuate la Primăria Timişoara, inspectorii Curţii de Conturi au consemnat  tot felul de nereguli legate de intabularea şi evaluarea unor bunuri din patrimoniul Primăriei şi a societăţilor sau regiilor subordonate. S-a constatat, de pildă, că în listele de inventariere se regăsesc situaţii în care sunt nominalizate elemente patrimoniale, fără valoare. De asemenea, în listele de inventariere nu erau nominalizate terenurile concesionate în baza contractelor de concesiune încheiate cu persoanele juridice, cu excepţia societăţilor comerciale şi a unor regii autonome de subordonare locală.

Curtea de Conturi a mai constatat că nu există un inventar al mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar, nici al dotărilor existente care să fie predate de mai multe firme care s-au ocupat de afişajul stradal şi care au lucrat cu elemente din patrimoniul Primăriei.

Print Friendly, PDF & Email