Povestea de peste 170 de ani a uneia dintre cele mai cunoscute și apreciate fabrici timișorene

zoltan-jakab-director-azur-foto-costi-dumaCompania Azur Timișoara împlinește 93 de ani în producția de vopsele, devenind astfel unul dintre cele mai longevive branduri naționale și europene, dar și un simbol al prosperității și continuității economice timișorene.

 

Povestea Azur Timișoara a început acum 172 de ani. Aceasta este strâns legată de numele lui Eugen Farber, una dintre cele mai proeminente personalități ale Timișoarei, tatăl lui John J Farber, cel care este astăzi proprietar și președinte al grupului american ICC Industries din care face parte Azur Timișoara.

Totul începe în anul 1844, anul înființării companiei ca manufactură de lumânări și săpun, sub denumirea Fabricele Unite de Ulei și Săpun SA. Ulterior, la 1 august 1923, Eugen Farber înființează o societate comercială, care are ca obiect de activitate comerțul cu vopsele. În anul 1925, condițiile de import devenind foarte grele, se decide transformarea societății comerciale în societate industrială, Fabrica Unită de Lacuri și Vopsele, care își desfășoară activitatea de producție în aceeași locație cu Fabricile Unite de Ulei și Săpun, imobilul de pe str. Peneș Curcanul nr. 4, care ajunge, ulterior, sub administrația comuniștilor”, spune directorul Azur, Zoltan Jakab.

Fabrica Azur – aflată odată în proprietatea familiei Farber și apoi naționalizată de comuniști – a fost răscumpărată de de ICC Industries, în 1999. După 50 de ani, John Farber s-a reîntors, astfel, la Timișoara, orașul său natal, îndreptând o greșeală ce a distrus generații și a sacrificat o lume înfloritoare.

Cu o istorie de 172 de ani și o poveste impresionantă de viață, Azur este una dintre cele mai vechi și cunoscute firme timișorene. Bazată pe principiile de viață ale familiei Farber, educație, perseverență și devotament, compania Azur își reconstruiește valorile consacrate, iar consumatorul primește consecvent produse de o calitate care să-i îndeplinească nevoile.

Condusă de directorul Zoltan Jakab, compania Azur reușește nu doar să revină la gloria care a consacrat-o, ci să se dezvolte în continuare, fiind una dintre cele mai competitive fabrici de profil din România, ce a trecut granițele recunoasterii europene și chiar mondiale. Măsurile manageriale care reușesc să dinamizeze activitatea companiei, investiția permanentă în oameni și formarea unui adevărat nucleu familial în echipa de angajați au asigurat succesul fabricii și continuă să rămână o rețetă de succes, într-o eră caracterizată de viteză și politică a schimbării.

Timișoara, dezvoltarea busines-ului și inovația în produse și procese rămân pionii centrali ai preocupărilor Azur.

Compania se implică permanent în cele mai importante proiecte în folosul comunității: investiții la grădina Zoo din Timișoara și Muzeul Satului Bănățean, reabilitare de obiective publice cu produse oferite gratuit de Azur, sprijinirea proiectelor educative și culturale pentru tineri și copii, activități interactive pentru public”, adăugă directorul Zoltan Jakab.

Azur va continua să demonstreze, cum spune și președintele ICC Industries, dr. John J. Farber, că “prin pasiune, credință și curaj totul poate fi posibil”. Acestea sunt valorile care definesc brandul timișorean, principiile care i-au asigurat această longevitate și cele care stau la baza unui viitor în care vom persevera în “a schimba natura lucrurilor”.

Ieri, la sediul Azur Timișoara a avut loc Ziua porților deschise, eveniment care a marcat sărbătorirea a 93 de ani de tradiție, evoluție și succes pe piața de vopsele. La acest eveniment au avut loc acțiuni dedicate atât copiilor, cât și adulților.

Azur este unul dintre cele mai frumoase simboluri economice ale Timișoarei, care dăinuie și astăzi. A contribuit, de-a lungul celor 172 de ani de existență, nu doar la prosperitatea orașului, ci și la dezvoltarea comunității, politica Azur fiind orientată dintotdeauna spre valorile profund umane, cum sunt familia, prietenia și respectul reciproc.

 

Print Friendly, PDF & Email