Noile tramvaie care vor circula în Timișoara vor fi testate în laboratoare specializate din Germania, Cehia, Spania și Turcia, ultimele teste urmând să aibă loc în Timișoara, anunţă Municipalitatea.
PrimăriaTimișoara va achiziționa 21 de tramvaie noi, în baza unui contract de furnizare încheiat în iulia 2019, semnat cu Bozankaya Otomotiv Mak. Pentru a fi acceptat la recepție, primul tramvaiul livrat trebuie însă să fie omologat t în România, furnizorul parcurgând deja primele etape necesare obținerii omologării de la Autoritatea Feroviară Română.
Această instituţie a avizat specificația tehnică a noului tramvai la 1 martie, iar în 31 martie a aprobat programul de teste și încercări, anunţă reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Pentru omologare se vor face 57 de teste, din care 23 se vor realiza în laboratoare agreate din Uniunea Europeană, laboratoare specializate din Germania, Cehia și Spania, după care, în luna iulie, vor urma testele în Timișoara, iar celelalte se vor face în fabrica din Ankara a producătorului.
Noile tramvaie vor avea o lungime de aproape 30 de metri, o lăţime de 2,40 metri şi o capacitate de transport de 200 de călători. Preţul unui tramvai este de peste 9,7 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind din fonduri europene.
Noile tramvaie vor avea instalații de aer condiționat, încălzire ambientală prin convecție, încălzire în scaune prin conducție termică, sistem suplimentar de alimentare care permite o autonomie de minimum 20 km în cazul unor incidente în circulație, sisteme de informare a călătorilor în interior și exterior, sisteme audio-video pentru publicitate, sisteme de supraveghere video pentru siguranța călătorilor, sisteme de monitorizare în trafic și de e-ticketing compatibile cu restul flotei de vehicule a Societăţii de Transport Public Timişoara şi dotări specifice pentru a răspunde nevoilor speciale ale persoanelor cu dizabilități, transmitea Municipalitatea, după semnarea contractului, în iulie 2019.
Fostul primar, Nicolae Robu, anunţa atunci că, în urma licitaţiei internaţionale iniţiate de Municipalitate Bozankaya Otomotiv Mak a oferit un preț cu 15.7% mai mic decât cel maximal admis prin caietul de sarcini, o autonomie cu 530% mai mare decât cea minimal impusă prin caietul de sarcini, adică 63 de kilometri față de minimul cerut de zece kilometru, şi un număr de locuri cu 17.6% mai mare decât cel minimal impus prin caietul de sarcini, adică 200 față de minimul cerut de 170.
Ultimele comentarii