În vestul ţării, tronsoanele de autostradă nefinalizate au fost lăsate de izbelişte

Acuză un consilier judeţan al P.D.-L., fost director al Companiei Naţionale de Investiţii

autostrada 1Un consilierul judeţean al P.D.-L. critică modul în care Guvernul se raportează la sectorul de investiţii şi spune că finanţarea acestuia a scăzut cu 14 procente, în prima jumătate a anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. El invocă situaţia mai multor tronsoane de autostradă din Timiş care trebuiau finalizate până în luna mai, dar care sunt încă în stadiul de „organizare de licitaţii”, din lipsă de bani, în condiţiile în care, chletuielile instituţiilor publice au crescut.

Au scăzut investiţiile, dar au crescut cheltuielile instituţiilor publice

Sorin Cociobea, actual consilier judeţean P.D.L., fost director în cadrul Companiei Naţionale de Investiţii, critică modul în care Executivul se raportează la sectorul de investiţii şi la cheltuielile cu personalul din adminis­traţia publică centrală.

sorin cociobea PDLAcesta susţine, raportându-se la informaţii făcute pu­blice de Ministerul Finanţelor, că în prima jumătate a anului, cheltuielile cu investiţiile au scăzut cu 14 procente fa­ţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Asta în timp ce cheltuielile cu perso­nalul din instituţiile publice sunt mai mari cu 16 procente, faţă de primele şase luni ale anului trecut. „Observăm că prin politicile sale dezastruoase, Gu­vernul Ponta blochează practic motoa­rele dezvoltării României. Tăierea in­vestiţiilor, însoţită de creşterea cheltu­ielilor cu personalul din instituţiile pu­bli­ce, duce cu siguranţă la ratarea dezvol­tării şi a creşterii nivelului de trai al cetăţenilor”, apreciază Sorin Cociobea.

Lotul doi al autostrăzii Timişoara – Lugoj, tot în faza de licitaţie

Consilierul judeţean a dat ca exem­ple câteva obiective de investiţii lăsate de izbelişte, prin nealocarea finanţării. Sorin Cociobea spune că mare parte din autostrăzile din ţară, incluse în Co­ridorul IV pan-european, care repre­zintă siste­mul de drumuri din estul Eu­ropei, tre­buiau finalizate până în luna mai, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Coridorul IV începe în Germania la Nürnberg şi continuă pe ruta Praga – Vie­na – Bratis­lava – Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, continuând până la Istanbul.

Sorin  Cociobea dă exemplu lotul doi din autostrada Timişoara – Lugoj, cu o lungime de 25 de kilometri, a cărui valoare este de 30 de milioane de euro: „Deocamdată este în procedură de li­citaţie, contestată, şi în faza de reeva­luare de ofertă. Dumnezeu ştie când se va hotărî domnul Ponta să anunţe un câştigător”.

În aceeaşi situaţie, mai spune consilie­rul judeţean, este şi autostrada Lugoj – Deva, pe sectorul Lugoj – Dumbrava, cu o lungime de 28 de kilometri, a cărui valoare este de 196 de milioane de euro: „Este blocat din lipsă de finanţare, deşi autorizaţia de construire a fost emisă din 2011”.

În fază de demarare a licitaţiei es­te şi proiectul referitor la alte trei tron­soane din autostrada Lugoj – Deva, toate pe o lungime de 72 de kilometri şi cu o valoare totală de 900 de milioane de euro. „Îl în­treb pe domnul Ponta când vor înce­pe licitaţiile pentru această parte de drum? Constatăm că toate proiectele din această listă aveau finanţare, dar banii sunt aruncaţi pe geam”, acuză consilierul judeţean.

Acesta îl contrazice pe premierul Victor Ponta care a afirmat la începu­tul lunii septembrie că în 2020 românii vor circula pe autostradă din Sibiu pâ­nă la Braşov, care va fi realizată din fon­duri europene: „Trebuie spus că nu poa­te fi vorba de nicio finanţare europea­nă, câtă vreme nu se regăseşte în Cori­dorul 4 pan-european. Este doar o for­mulă de a irosi banii pe studii de fezabili­tate. Din nou, o minciună politicianistă din care înţelegem că nici în 2020 nu vom avea autostradă care să ne lege de Europa, având în vedere că celelalte proiecte sunt blocate”.

Print Friendly, PDF & Email