Restricționarea tronsonului bulevardului Stan Vidrighin va începe în 27 aprilie. Autovehiculele cu gabarit de peste 7,5 tone care tranzitează Timișoara pe bulevardul Stan Vidrighin vor avea la dispoziție rute alternative spre Moravița și Jimbolia, dar și pentru zona de nord și sud a Timişoarei.
Restricțiile de trafic nu vizează transportatorii care au ca destinație punctele logistice aflate pe Stan Vidrighin, anunţă Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Timişoara.
În vederea deplasării spre Vama Moravița, rutele alternative vor fi:
- Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare) – DJ592A (Sacoșu Turcesc) – DJ693B (Liebling) – Jebel – DN59 (Moravița);
- Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița);
- DN69 (Orțișoara, Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița).
În vederea deplasării spre Vama Jimbolia, rutele alternative vor fi:
- Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia);
- DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia).
În vederea deplasării spre zona industrială Timișoara Sud (Calea Șagului), rutele alternative vor fi:
- Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului;
- DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN6 (Remetea Mare, Izvin, Reșița) – Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului.
Pe rutele respective vor fi amplasate indicatoarele rutiere specifice care să-i informeze despre restricționarea traficului în zonă atât pe transportatorii de la nivel național, cât și pe cei care tranzitează Timișoara pentru transporturi internaționale. Devierile sunt realizate în colaborare cu Consiliului Județean Timiș, Direcția Regională de Drumuri Publice Timișoara și cu avizul Poliției Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș.
Restricționarea tronsonului bulevardului Stan Vidrighin va începe în 27 aprilie. În același timp cu lucrările de reabilitare a liniei de tramvai și a tramei stradale, pe bulevardul Stan Vidrighin au loc lucrări de reabilitare a rețelei de apă și canalizare, o investiție a companiei Aquatim.
„Constructorul a avut întârzieri în achiziționarea conductelor pentru rețea. În momentul de față, o bandă de carosabil de pe partea cu cimitirul este restricționată pentru lucrările. Așteptările echipei de proiect au fost ca până vineri, 15 aprilie, acestea să fie finalizate. Pentru a evita riscul de a restrânge posibilitatea de desfășurare a traficului de la patru benzi, la o singură bandă, a fost decisă amânarea restricțiilor. În acest sens, Poliția Rutieră a sugerat ca restricțiile să înceapă simultan cu devierile, în așa fel încât traficul din preajma sărbătorilor să nu fie afectat”, transmit reprezentantii Primăriei Timişoara.
Viceprimarul Ruben Lațcău atrage atenţia că un oraș care este din ce în ce mai sufocat de mașini are nevoie de infrastructură de transport public ca de aer. „Tramvaiele fac parte din identitatea municipiului nostru și, odată cu schimbarea lor, schimbăm liniile, stațiile, nivelul de confort”.
Acesta mai spune că lucrările de pe bulevardul Stan Vidrighin reprezintă un proiect strategic pentru Timișoara şi dă asigurări că Primăria caută să reducă impactul pe care-l va avea restricționarea traficului pe această arteră importantă: „Am purtat discuții cu reprezentanții firmelor care operează pe bulevard ca să îi asigur că există soluții pentru ca să opereze în continuare, am purtat discuții cu reprezentanții Poliției Rutiere, ai Consiliului Județean și ai Direcției Regionale care se ocupă de drumurile naționale, pentru a agrea aceste devieri. Am mediat aceste discuții împreună cu echipa de proiect din primărie și cu PORR Construct, antreprenorul care va executa lucrarea. Toate aceste demersuri au avut ca scop să asigurăm condiții pentru cei care locuiesc, muncesc, trăiesc în Timișoara. Stan Vidrighin trebuie reabilitat, dar și noi, ca Primărie, trebuie să putem minimiza acest impact. Sunt conștient că nivelul de trafic din zonă va crește, dar la finalul lucrărilor vom avea linii de tramvai moderne, magistrala de apă-canal nouă și tot carosabilul, trotuarul și pistele reabilitate”.
Ultimele comentarii