Deputatul PNL de Timiş Marilen Pirtea avertizează că proape jumătate dintre tineri nu contribuie la dezvoltarea României. Şi asta pentru că, spune el, 50% dintre absolvenții de gimnaziu nu obțin diploma de bacalaureat, iar Statul nu le oferă o alternativă.
„Ne-am obișnuit să ne măsurăm generațiile de tineri în procente de promovare la Bacalaureat și să ne bucurăm la 2-3% promovați în plus, ignorând faptul că jumătate dintre tinerii noștri sunt condamnați la o viață în sărăcie sau sunt forțați să-și ducă traiul departe de familie și țară”, declară deputatul PNL de Timiş Marilen Pirtea, secretar al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, Camera Deputaților.
Acesta avertizează că raportul dintre tinerii care termină gimnaziul și cei care obțin diploma de Bacalaureat este mai mult decât îngrijorător, aproape unul din doi elevi nu obține diploma de bacalaureat: „Fie nu promovează, fie nu se prezintă la examen”.
În spatele procentelor de promovare a Bacalaureatului, spune Marilen Pirtea, se ascund foarte mulți tineri care nu contribuie la dezvoltarea României, Statul fiind incapabil să le ofere alternative. Practic, atrage atenţia deputatul liberal, acestora le este refuzat un viitor decent în România, de a lucra și plăti taxe în această țară: „Asta, după 8 – 12 ani în care le-am plătit cu toții școlarizarea, din contribuțiile noastre. Statul, pur și simplu, le întoarce spatele, nu este capabil să le ofere un alt traseu.”
Soluția, opinează Marilen Pirtea, stă în alternativa numită învățământul profesional, „distrus pe vremea unei guvernări anterioare PSD, într-o perioadă în care unele universități păstorite de aceștia nu reușeau să atragă un număr suficient de studenți”.
Guvernarea PSD, mai spune Marilen Pirtea, pare că nu înțelege că învățământul superior, cel liceal și cel gimnazial nu pot fi guvernate ca entități distincte. Pentru a revigora învățământul profesional, este el de părere, e necesară intervenția încă din perioada studiilor gimnaziale, pentru a identifica acei tineri susceptibili a nu promova bacalaureatul sau a abandona studiile liceale. „Odată identificați, aceștia au nevoie de alternative educaționale potrivite pentru competențele și aspirațiile lor și relevante pentru economia regională. Doar așa acești tineri vor avea o șansă reală la un viitor decent în țara aceasta, iar România va avea o șansă să-și acopere deficitul de forță de muncă. Poate vom reuși să-i ținem aproape de părinții lor, de copiii lor, de familiile lor, în țara noastră, nu pe câmpurile agricole de peste graniță”, conchide deputatul PNL Marilen Pirtea.
Ultimele comentarii