Diferendele avute de Aeroportul Internaţional Timişoara cu compania aeriană Carpatair s-au transformat într-un maraton judiciar cu perspective de întindere pe câţiva ani buni. Aeroportul Timişoara a reuşit să câştige o bună parte din aceste procese. Rămâne de văzut cum se va rezolva problema banilor care au făcut obiectul acestor litigii.
Un final pozitiv pentru aeroport
Recent, Consiliul Concurenţei a decis închiderea investigaţiei iniţiate în legătură cu Aeroportul Internaţional Timişoara. Această investigaţie fusese deschisă în 2012 de Consiliul Concurenţei, în baza unei plângeri formulate de compania Carpatair. În urma analizei amănunţite a operaţiunilor care făceau obiectul plângerii, Consiliul Concurenţei a decis, luna aceasta, închiderea investigaţiei, fără a constata existenţa vreunei încălcări a legii şi fără să aplice vreo sancţiune.
Conducerea Aeroportului Timişoara susţine că avut parte de o colaborare reuşită cu o casă de avocatură profesionistă, care a fost implicată în decursul timpului în numeroase mandate de concurenţă atât la nivel naţional în faţa Consiliului Concurenţei, dar şi la nivel european prin reprezentarea clienţilor în faţa Comisiei Europene.
Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara “Traian Vuia” anunţă că, în august, au obtinut încă un succes în litigiile iniţate de operatorul aerian Carpatair. Instanţa a respins atunci solicitarea companiei Carpatair, care contesta dreptul Aeroportului de a stabili tariful de dezvoltare aeroportuară.
Şi alte dosare au fost soluţionate pozitiv pentru aeroport după ce Carpatair a contestat tarifele stabilite şi percepute de aeroport: tariful pentru supravegherea şi menţinerea obiectivelor necesare siguranţei pasagerilor – stabilit prin Ordinul Ministrului Transporturilor 894/2010 – şi tariful aferent serviciilor de handling pentru persoane cu mobilitate redusă, care respecta Regulamentul nr 1107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului European din 5 iulie 2006, privind drepturile persoanelor cu handicap și ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului.
Instanţele timişorene au dat câştig de cauză Aeroportului Internaţional Timişoara, dispunând respingerea acţiunilor Carpatair ca fiind inadmisibile.
Totodată, au admis argumentele formulate de Aeroportul Internaţional Timişoara, dispunând de asemenea prin sentinţe, respingerea în cursul acestui an a cererilor de chemare în judecată ca fiind nefondate.
“Toate aceste acţiuni în instanţă au fost inoportune”
Dan Idolu directorul Aeroportul Internaţional Timişoara, ne-a declarat că, din punctul său de vedere, toată acţiunea derulată în instanţă, între Carpatair şi Aeroportul Timişoara a fost inoportună, având ca scop neplata datoriilor către aeroport. “În momentul în care la orice demers te opui şi acţionezi în instanţă, începând cu 2011, şi în acest timp se adună o datorie de ordinul milioanelor de euro, e clar că scopul a fost neplata. Iar litigiile fiind în instanţă, noi nu puteam face nimic pentru recuperarea acestor sume, era nevoie de decizia instanţei. Între timp, compania a intrat în insolvenţă, iar noi am rămas cu procesele, care între timp se finalizează în mod favorabil pentru noi, dar rămâne problema recuperării banilor.”
În ceea ce priveşte relaţia cu Carpatair, Dan Idolu spune că în momentul de faţă compania are sediul în incinta aeroportului, dar operări de curse, din ianuarie, de când au intrat în insolvenţă, nu au mai fost. “Însă toată această situaţie a avut efecte negative din punct de vedere financiar asupra aeroportului, fiind vorba de sume mari, care nu se ştie când vor mai fi recuperate”, mai spune Dan Idolu.
Ultimele comentarii