Autostrada Deva – Lugoj va fi deviată din cauza unui cimitir fără autorizaţie

Lotul patru din tronsonul de autostradă Deva – Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul iniţial după ce constructorul a descoperit un cimitir care funcţiona ilegal în zona expropriată, figurând drept păşune.

 

Parchetul General, sesizat despre cimitirul ilegal

AutostradaPrezent la recepţia lucrărilor la Ambulatoriului de Specialitate, de la Spitalul General C.F. Simeria, ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, zilele trecute, că tronsonul de autostradă Deva – Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul iniţial după ce constructorul a descoperit un cimitir care funcţiona ilegal în zona expropriată, figurând drept păşune. “La tronsonul de autostradă Lugoj – Deva lotul 4 m-am bucurat că au început (lucrările – n.r.) spre deosebire de loturile 2 şi 3, de care nu s-au apucat practic, pentru că nu au intrat cu maşinile. Pe lotul 4 au intrat cu utilajele pe zece kilometri. Acolo au avut o problemă pe care noi am tot povestit-o anecdotic, pe lotul 4, unde pe raza comunei Brănişca, pe coridorul de expropriere, când a intrat constructorul UMB s-a constatat că exista un cimitir ilegal chiar pe aliniamentul autostrăzii. Noi am sesizat Parchetul General în legătură cu această problemă şi acum urmează să finalizăm o hotărâre de guvern să abatem traseul autostrăzii de acolo”, a declarat, citat de Mediafax, ministrul Transporturilor.

Dan Șova mai spune că potrivit documentelor, aşa cum declara directorul C.N.A.D.N.R., Narcis Neaga, acolo unde se află acest cimitir fără autorizaţie figura păşune, în momentul exproprierii terenurilor. Noi am sesizat organele în drept. Mai departe ne facem treaba, abatem puţin autostrada şi o continuăm”, mai spune Dan Șova.

Anul viitor, se aşteaptă recepționarea a patru loturi din autostrada Lugoj – Deva

Într-un document oficial datat în februarie, anunță Mediafax, este prevăzut că anul trecut C.N.A.D.N.R. a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria – Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 km) şi primul tronson al Lugoj – Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km).

Conform documentului, C.N.A.D.N.R. intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie – Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 kilometri a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti.

Anul viitor, se aşteaptă să recepţioneze loturile 2,3 şi 4 de la Lugoj – Deva (28,6 km, 21,1 km şi 22,1 km), cele patru loturi de la Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 km, şi loturile 1,2 şi 3 de la Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş (53 km).

Peste 250 de milioane de lei pentru autostrada Timișoara – Lugoj

Proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest an sunt autostrăzile Nădlac – Arad (359,9 milioane lei), Timişoara – Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj – Deva (333,7 milioane lei), Orăştie – Sibiu (285,6 milioane lei), Sebeş – Turda (290,8 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (256,5 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (429 milioane lei).

În 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac – Arad (240,3 milioane lei), Timişoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orăştie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebeş – Turda (878,9 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (379,9 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (330,9 milioane lei). Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget, cât şi din fonduri externe.

Print Friendly, PDF & Email