Neclarităţile topografice legate de terenul deţinut de către Consiliul Judeţean Timiş la Aeroportul Cioca, despre care TIMPOLIS a scris recent, nu au rămas fără ecou. Mai mulţi consilieri judeţeni solicită un audit care să lămurească împrejurările în care două studii vizând acelaşi teren au prezentat măsurători cu o diferenţă de 2,5 hectare.
Studii inutile din bani publici
Există destule semne de întrebare cu privire la proporţia terenurilor deţinute de Primăria Timişoara şi Consiliul Judeţean Timiş la Aeroportul Utilitar Cioca, mai ales că în zonă s-au mai suprapus nişte interes imobiliare private.
Două studii cu măsurători aferente, comandate şi plătite de CJ Timiş, cu scopul de a clarifica ce terenuri deţine la Aeroportul Cioca, s-au încheiat cu concluzii din care reiese o diferenţă de „doar” 2,5 hectare. Mai mulţi consilieri judeţeni au cerut lămuriri pe această temă conducerii CJ Timiş, concluzia fiind că se impune un al treilea studiu, tot din bani publici, care să lămurească „nebuloasele” primelor două măsurători. Consilierii judeţeni au menţionat că sunt avizaţi cu privire la faptul că s-a făcut o sesizare din partea Curţii de Conturi pentru remăsurarea parcelelor de la Aeroportul Cioca, şi că, în acest context, există anumite suspiciuni şi incertitudini.
„A existat acea firmă din anul 2008 care a identificat şi măsurat atunci parcelele. Bineînţeles că a existat şi atunci GPS. Apoi, a venit altă firmă care la rândul ei a identificat şi măsurat parcelele respective si a rezultat un minus de 2,5 hectare. Este adevărat căaici sunt în discuţii şi alte aspecte, respectiv suprapunerile peste nişte parcele care sunt proprietăţi private. Întrebarea este: care varianta o luam în considerare? Care variantă este cea corectă? Probabil că nici unul dintre noi nu suntem specialişti în acest domeniu. Ambele firme au lucrat cu GPS, au făcut identificări şi măsurări. Deci s-au făcut identificări şi măsurări de două ori, din păcate, pe bani publici pentru acelaşi obiectiv, iar acest lucru nu este corect”, a declarat, în ultima şedinţă de plen, consilierul judeţean PNL Marian Vasile. Acesta a solicitat un audit amănunţit pe această temă.
Marian Vasile mai spune că pentru cel puţin unul dintre aceste studii s-au dat bani degeaba. „Acum este nevoie să se contracteze o a treia expertiză, tot pe bani publici. Cine răspunde pentru fondurile irosite astfel? Iar problema este mai complicată, pentru că, pe lângă litigiile dintre Primărie şi CJ Timiş, într-unul din aceste studii se evidenţiau şi o serie de suprapuneri cu nişte parcele private, suprapuneri care nu se mai regăseau în celălalt studiu”, mai spune Marian Vasile. Acesta susţine că are informaţii conform cărora de-a lungul ultimilor ani au fost perfectate în zonă tot felul de tranzacţii imobiliare controversate, unele din acele terenuri identificate ca suprapunându-se cu cele ale Aeroportului Utilitar. „Pe o parte din aceste suprafeţe deja s-au tras utilităţile. Ce vom face peste câteva timp, ţinând cont că există planuri de extindere a aeroportului, atunci când ne vom trezi că sunt case în jur? Bojin ştie foarte bine situaţia, şi de aceea a şi spus, ca să se înregistreze pe stenogramă, că este de acord cu efectuarea unui audit”, precizează Marian Vasile.
O situaţie incertă, perpetuată ani în şir
Aerodromul de pe Calea Torontalului este unul dintre cele mai vechi din ţară, fiind construit în perioada interbelică, cu destinaţia de aeroport al oraşului. Utilizat, în diferite etape, de societăţi şi companii aeriene ca şi LAR, LARS, Aviasan, Aerodromul şi-a schimbat succesiv subordonarea. În perioada antebelică, a aparţinut Primăriei Timişoara, apoi a ajuns în administrarea Ministerului Transporturilor, până în 2002, când a fost transferat CJ Timiş.
Din cauza acestor schimbări, au intervenit litigii între Primărie şi administraţia judeţeană, pentru partajarea terenurilor şi a clădirilor aferente. S-a spus nu o dată că aceste litigii au făcut imposibilă materializarea parteneriatului prin care urma să se deruleze proiectul de modernizare al aeroportului.
Ultimele comentarii