Conducerea Aeroportului Timişoara lămureşte informaţiile legate de “fisurarea” pistei

“Este o procedură tehnică normală, prevăzută în lucrări”

Spre presă au fost transmise de de pe mai multe adrese de mail informaţii numite “breaking news” legate de faptul că pista Aeroportului Timişoara s-ar fi fisurat la două zile după renovare. Conducerea aeroportului timişorean a precizat că e vorba de o procedură normală, fisurile trebuind să apară în asfalt pe rosturi, care urmează să fie colmatate mai târziu. Şi ar fi fost o problemă dacă nu ar fi apărut.

Acuzaţii respinse

Pista aeroport TimisoaraLa începutul acestei săptămâni, de pe mai multe adrese de mail au fost trimise către presă avertizări legate de faptul că ar fi apărut nişte fisuri pe pista a cărei modernizare s-a terminat recent: “Pista proaspăt renovată şi dată în folosinţă are deja mai multe fisuri. Astfel, s-au constatat mai multe fisuri ale pistei proaspăt asfaltate după decolarea şi aterizarea mai multor avioane, printre care şi cunoscutele Airbus şi Boeing ale Wizzair şi Tarom”. În respectiva avertizare se mai menţiona un risc major de a se disloca bucăţi de asfalt, aşa cum s-a mai întâmplat şi în anul 2009, precizându-se totodată că, de fapt, “cel mai mare risc îl reprezintă pentru sutele de pasageri care decolează şi aterizează pe pista «renovată» a Aeroportului Timişoara”.

Dan IdoluConducerea Aeroportului Timişoara susţine, însă, că este vorba de o procedură tehnică normală la orice lucrări de acest tip. Pentru că orice fel de materiale se contractă sau se dilată, în funcţie de temperaturi, în beton au fost prevăzute din construcţie, din 50 în 50 de metri, nişte rosturi de dilataţie. Procedura prevede ca aceste şanţuri să fie acoperite cu un strat subţire de mixtură asfaltică, şi se aşteaptă apariţia unor fisuri mici deasupra acestor şanţuri, tocmai pentru a se putea interveni ulterior şi a se colmata rosturile din beton cu un material elastic. “Este o procedură folosită pentru toţi şi care nu presupune niciun fel de riscuri. Ar fi fost o problemă dacă nu ar fi apărut aceste fisuri deasupra rosturilor”, ne-a declarat Dan Idolu, directorul Aeroportului “Traina Vuia” Timişoara.

O economie de 900.000 de lei la reabilitarea pistei

Conducerea Aeroportului Timişoara mai spune că avertizările alarmiste legate de fisurarea pistei proas-păt modernizate sunt absurde, susţinând că acestea ar fi propagate de unele persoane care nu au cunoştinţe tehnice de bază şi nu au făcut nimic concret pentru reabilitatea efectivă a pistei, din 2009 până în 2011.

Dan Idolu a mai precizat că lucrările de reparaţie curentă la pistă au fost demarate în 2009 cu lucrări pregătitoare, urmând să se realizeze îmbrăcămintea de mixturi asflatice, şi că proiectul nu a mai fost continuat, fiind abandonat timp de aproape trei ani. Abia anul trecut a fost reluat, reuşindu-se realizarea sa la un cost mult mai mic în comparaţie cu alte lucrări similare din ţară – respectiv 12 milioane de lei. “Şi din această sumă am reuşit să economisim aproximativ 900.000 de lei”, ne-a declarat Dan Idolu.

Dimensiunile pistei de decolare-aterizare sunt, în acest moment, de 3.500 de metri lungime. Lucrările de refacere a pistei fac acum posibilă operarea aeronavelor de orice capacitate la Timişoara.

Aeroportul a fost închis pentru o săptămână, în perioada 24 august – 1 septembrie, din cauza unor reparaţii la pista de aterizare şi decolare, aeronavele cu pasageri fiind redirecţionate pe aeroportul din Arad. Lucrările la pista Aeroportului Internaţional au constat în reparaţii la rupturi de muchii şi colţuri ale dalelor, închiderea exfolierilor superficiale ale suprafeţelor de beton şi alveolelor, înlocuiri de dale de beton, aşternerea stratului asfaltic, repoziţionarea sistemului de balizaj luminos şi realizarea marcajului diurn.

Print Friendly, PDF & Email