Transfer cu „nebuloase” ale acţiunilor Aeroportului la Consiliul Judeţean

Mai mulţi consilieri judeţeni au nelămuriri legate de transferul clădirilor Aeroportului Timişoara

Aeroport-TimisoaraPe lângă eventuala şi prezumtiva împărţire a acţiunilor cu Primăria Timişoara, preluarea pachetului majoritar de acţiuni la Aeroportul Timişoara de către Consiliul Judeţean a ridicat o serie de semne de întrebare la ultima şedinţă de plen a C.J.T. existând nelămuriri legate de transferul clădirilor Aeroportului, nelămuriri care, susţin mai mulţi aleşi judeţeni, încă nu s-au lămurit.

 

Clădirile Aeroportului – subiect de controverse

Transferul pachetului majoritar de acţiuni ale Aeroportului Timişoara către Consiliul Judeţean a constituit şi la ultima şedinţă de plen un subiect de controverse, mai mulţi aleşi judeţeni având dubii legate de transferul bunurilor imobile ale aeroportului. Conform acestora, după ce s-a aprobat ca administraţia judeţeană să devină acţionar principal, deţinând 80% din acţiuni, este normal şi legal să se primească prin transfer, în domeniul public, integral toate bunurile aflate în domeniul public al statului şi administrarea aeroportului în acest moment, mai puţin pista şi instalaţiile aferente pistei.

Or, spun aleşii judeţeni, din lectura proiectului de hotărâre rezultă că se transferă un număr minim de terenuri şi de construcţii în domeniul public al Consiliului Judeţean.

„Noi vom asigura, ca şi acţionari majoritari întrucât deţinem 80% şi deci vom stabili managementul aeroportului pentru că aşa este normal şi nu partenerul care deţine un procent de 20% din acţiuni. Acest fapt înseamnă fondul proprietăţii gestionat de o firmă privată. Deci, noi, instituţie publică suntem acţionari majoritari, iar acţionarul minoritar este administrat de către o firmă privată. Prin urmare, este normal ca noi, Consiliul Judeţean, să asigurăm managementul aeroportului”, au precizat consilierii judeţeni care au realizat interpelări pe această temă.

Din păcate, conducerea Consiliului Judeţean nu a putut da lămuriri foarte clare pe această temă. „Referitor la management vom discuta în momentul în care preluăm acţiunile şi după ce vom semna preluarea aeroportului. Nu am un răspuns la întrebările puse de dumneavoastră dar după cum ştiţi am fost de acord să dăm o parte din acţiuni către Primăria Timişoara cu condiţia că partea majoritară din acţiuni va rămâne la Consiliul Judeţean care va asigura şi partea de management a aeroportului astfel încât să nu fim puşi în situaţia să facem acest lucru cu o firmă privată care vine din zona fondului proprietăţii”, a declarat preşedintele C.J. Timiş Titu Bojin.

„Situaţia nu s-a clarificat”

Consilierul judeţean P.D.-L. Marius Martinescu, care se numără printre aleşii judeţeni care au realizat interpelări pe această temă, susţine că, dacă situaţia nu se clarifică rapid, Consiliul Judeţean ar putea avea mari surprize legate de viitoarea gestionare a Aeroportului. „Din documente nu reiese deloc faptul că administraţia judeţeană preia şi cele mai importante clădiri ale Aeroportului, aşa cum ar fi normal. În mod normal, doar pista şi aparatura aferentă pistei ar fi trebuit să nu se transfere la administraţia judeţeană, pentru că trebuie să rămână în domeniul public al statului, în cazul în care ne-am putea confrunta cu evenimente precum cele din Ucraina. În rest, toate celelalte bunuri imobile ale Aeroportului ar trebui transferate odată cu pachetul majoritar de acţiuni”, spune Marius Martinescu.

„În acele documentaţii de transfer pe care le-am văzut nu apar acele imobile. Şi atunci e greu de spus în ce constă managementul Consiliului Judeţean, ca acţionar majoritar. Cred că va fi unul mai mult onorific. Şi ne vom trezi parteneri cu o firmă privată, lucru care poate genera o serie întreagă de probleme”, spune consilierul judeţean.

Rămâne de văzut dacă, până la transferul efectiv al acţiunilor, se vor lămuri problemele legate de transferul clădirilor Aeroportului Timişoara, de care se leagă extrem de multe interese economice.

Print Friendly, PDF & Email