Teatrul German de Stat Timișoara, implicat în Campania „Artiștii pentru artiști”

Livada de vişini. Foto: TGST

Teatrul German de Stat Timișoara anunță că și anul acesta face parte din Campania Națională Artiștii pentru artiști, un program UNITER organizat împreună cu teatrele din București și din țară.

 

Teatrul German de Stat Timișoara va participa la campanie cu spectacolul Livada de vișini, de A.P.Cehov, în regia lui Volker Schmidt, programat pentru 10 aprilie, ora 19.30, în sala mare a TGST. Încasările din vânzarea de bilete for fi direcţionate către Fondul de Solidaritate Teatrală (RO40RZBR0000060007801286 deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei) și reprezintă suport financiar pentru beneficiarii programului.

Livada de vișini este ultima mare dramă a scriitorului rus, pe care acesta a scris-o înainte de moartea sa prematură și pe care a descris-o ca fiind o comedie. Este interpretată, pe bună dreptate, ca fiind un moment de cotitură în timp: aristocrații, care își risipesc averile în străinătate dispar, iar micii burghezi întreprinzători le iau locul. Este o poveste despre vieți irosite, despre iluzii și povești de dragoste încurcate. Regia și decorurile spectacolului sunt semate de Volker Schmidt, muzica – Petre Ionuțescu, asistența de regie – Robert Bogdanov-Schein, asistență de decor – Ioana Popescu, machiajul – Bojita Ilici, iar regia tehnică – Costinel Stănescu. Distribuţia îi include pe Ioana Iacob, Alma Diaconu, Oana Vidoni, Bülent Özdil, Marc Illich, Rareș Hontzu, Olga Török, Niko Becker, Aida Olaru, Franz Kattesch, Ida Jarcsek-Gaza şi Richard Hladik.

Campania Națională Artiștii pentru artiști, reluată după trei ani de pauză cauzată de pandemia de covid și de realitatea războiului cu Ucraina, a ajuns la ediția a 19-a şi se va desfăşura în perioada 15 martie -15 aprilie. Iniţiată în 2002, este un stimulator al solidarităţii de breaslă, un resort financiar pentru artiştii cu probleme de existenţă şi un semnal pentru public şi autorităţi în legătură cu situaţia acestora şi demnitatea lor.

Cei care vor să ajute o pot face prin sponsorizări dedicate Campaniei, prin donaţii în contul Campaniei, pe formularul de 2 % din venitul global sau prin cumpărarea de bilete (donaţii medii sau mici) pentru vizionarea spectacolelor de caritate organizate în perioada 15 martie – 15 aprilie.

 

 

Print Friendly, PDF & Email