Primăria Timişoara a decis ca, în noul contract cu societatea care se ocupă de gestionarea câinilor din oraş, să instituie prevederi care includ sancţiuni contractuale deloc mici pentru depăşirea unui „prag limită” de timişoreni muşcaţi.
Valori-limită greu de depăşit
Primăria Timişoara a făcut public recent contractul-cadru de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din oraş. Valabil timp de trei ani, contractul semnat de Municipalitate şi societatea Danyflor precizează o cifră clară pentru gestionarea şi paza câinilor fără stăpân, specificând că „prin contract concesionarul preia paza juridică a câinilor fără stăpân din municipiul Timişoara, precum şi efectivul de câini fără stăpân aflaţi în adăpost, ca urmare a încheierii contractului anterior, în număr de circa 500 de capete”.
Primăria impune în acest contract şi limite de penalizare, respectiv 10% din valoarea facturii lunare dacă un număr cuprins între una şi zece persoane sunt muşcate de câinii fără stăpân pe domeniul public sau privat al oraşului, 20% din valoarea facturii lunare, pentru o marjă de 11 – 20 de timişoreni muşcaţi, 30% din factura lunară pentru 21 – 30 de persoane muşcate, 40% din valoare facturii lunare, pentru un număr mai mare de 31 de timişoreni muşcaţi şi 50% din factura lunară, pentru peste 41 de timişoreni muşcaţi de câinii fără stăpân, fără limită superioară.
„Sesizările trebuie să cuprindă date concrete privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare”, se mai stipulează în contract.
Or, pe lângă faptul că „date concrete” despre un câine vagabond sunt cam greu de dat, nu toţi se duc la spital după o muşcătură de câine, sau puţini timişoreni mai au chef, după un astfel de episod, să stea pe la cozi la Primărie ca să predea avederinţe medicale doveditoare, oricum fără o finalitate clară.
„Dacă s-ar respecta legea în ceea ce priveşte sterilizarea animalelor, nici nu ar mai fi nevoie de aceste servicii de gestionare a populaţiei canine. Însă mulţi stăpâni ignoră prevederile legale, fiecare face ce vrea, iar Primăria tolerează situaţia”, spune medicul veterinar timişorean Andreea Stoian.
Mai mulţi bani pentru maidanezi
Pentru gestionarea populaţiei canine, Municipalitatea timişoreană a plătit de trei ori mai mult anul trecut, în raport cu anul 2014. Astfel, Primăria consemnează că în anul 2014 au fost ridicaţi de pe domeniul public 1.075 de câini şi de la societatea care se ocupă de gestionarea câinilor comunitari, şi administrează un adăpost de animale propriu, „au fost emise şi recepţionate facturi în valoare de 671.774,93 lei, cu TVA inclus”. Prin comparaţie, în 2015, au fost ridicaţi de pe domeniul public 1.467 de câini, fiind emise şi recepţionate facturi în valoare de 2.060.065,77 lei cu TVA inclus. Adică, valoarea facturilor emise pe parcursul anului trecut pentru gestionarea populaţiei canine s-a triplat.
Aceasta în condiţiile în care, conform reprezentanţilor Primăriei, sesizările primite privind câinii fără stăpân, înregistrate pe parcursul anului 2015, au fost în număr de 330 şi au fost soluţionate, fiind în scădere faţă de anul 2014 (când au fost 558 de sesizări).
Ultimele comentarii