Consiliul Județean Timiș anunţă că este în curs de a achiziționa o aplicație securizată aplicație de ultimă generație pentru alertarea forțelor de intervenție de către dispeceratul Pompierilor timşeni, în timpul preluării apelului 112.
Proiectul este unul pilot și vizează reducerea timpilor de răspuns și gestionarea eficientă a forțelor și mijloacelor. Sistemul – o investiţie de aproximativ 250.000 de lei – va fi pus în funcţiune la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Timiş cu gestionare arondată a celor șapte subunități de pompieri din județ, asigurând astfel un management unitar al forțelor și mijloacelor implicate în conducerea unor situații de urgență de amploare, anunţă reprezentanţii administraţiei judeţene. Ulterior, sistemul poate fi implementat până la nivelul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență din tot județul Timiș.
Aplicația va permite, printre altele, adăugarea de incidente, cu adresă și coordonate GPS, informații despre incident și numărul de telefon al celui care l-a semnalat. Sistemul va permite alertarea echipajelor disponibile prin notificări de tip push. Prin intermediul aplicației, pompierii vor fi notificați în cel mult două secunde de la trimiterea alertării de către dispecer.
„Orice investiție care salvează vieți merită atenția noastră. Siguranța timișenilor este prioritară. Trebuie spus că proiectul a fost gândit de vechea administrație, împreună cu cei de la ISU, dar eu nu am venit la Consiliu să distrug ceea ce au făcut bun predecesorii mei, ci să construiesc. Am venit să construiesc proiecte benefice pentru timișeni, cu impact pozitiv pentru comunitatea noastră”, spune președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.
Aplicația se află în licitație publică, iar ofertele celor interesați se pot depune până în 3 noiembrie. În momentul în care noul sistem va fi funcțional, aceasta va fi transmis spre folosință, cu titlu gratuit, Inspectoratului pentru Situații de Urgență Timiș.
Ultimele comentarii