Penalități de peste 500.000 de lei solicitate de Primărie pentru întârzieri la Fântâna cu pești

Foto: Costel Iordan / Timișoara oraș european

Primăria Municipiului Timișoara solicită în instanță plata penalităților de întârziere la contractul de restaurare a Fântânii ornamentale cu peşti.

 

Acțiunea de chemare în judecată a fost formulată întrucât executantul lucrărilor, firma J.D.A. Consul SRL, nu a achitat factura emisă de Primărie, în valoare de 506.321 de lei reprezentând penalitățile de întârziere, transmite Municipalitatea.

Cu un termen de execuție de zece luni, firma a finalizat lucrarea cu o întârziere de 5 luni și 25 de zile, respectiv 178 de zile. „Numărul zilelor de întârziere pentru care s-au calculat penalitățile a fost stabilit conform prevederilor contractuale și a ținut cont de ordinul de începere a lucrărilor, ordinul de sistare, ordinul de reîncepere a lucrărilor și data la care s-a comunicat finalizarea lucrărilor”, spun oficialii Primăriei Timișoara. Execuția lucrărilor de restaurare a Fântânii ornamentale cu pești s-a ridicat la 568.901,06 lei, fără TVA. Pentru fiecare zi de întârziere au fost aplicate penalități de 0,5% din valoarea contractului (2.844,50 lei/zi de întârziere).

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 14 mai 2020. Pe durata investiției, Primăria Municipiului Timișoara a transmis executantului patru adrese de atenționare privind respectarea termenului de execuție, dar acestea nu au dus la o mai bună mobilizare a firmei JDA Consult SRL, mai transmite Municipalitatea.

Print Friendly, PDF & Email