Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, acuză noua administraţie locală de „incapacitate crasă de a face faţă unor funcţii atât de grele” şi susţine că situaţia financiară pe care a lăsat-o, la finalul celui de al doilea mandat al său, „este cea mai bună din ultimii mulţi ani din aceaşi perioadă a anului”.
Fostul edil liberal al Timişoarei, Nicolae Robu, transmite, printr-o postare pe pagina sa de Facebook, că a constatat că noul primar, Dominic Fritz, și noul viceprimar, Ruben Laţcău, ambii de la USR, dau dovadă „de o incapacitate crasă de a face față unor funcții atât de grele și încearcă, dând dovadă de vicii mari de caracter, să și-o acopere „împroșcând permanent cu noroi în munca mea și a sutelor de angajați ai Primăriei, aruncând în spațiul public minciuni nerușinate”: „Ba cu privire la ce-am făcut noi în privința fondurilor europene, aici profitând de faptul că cetățenii n-au de unde să știe tehnologia, adică: cronologia, etapele, bucătăria internă a procesului de accedere la banii europeni – noi, care am fost cei mai performanți din țară, câștigând finanțare de 570 de milioane de euro, pentru 92 de proiecte, ba cu privire la contractele de salubrizare – apropo: Timișoara a ajuns cel puțin la același nivel de necurățenie la care a fost în acea perioadă de acum vreo doi ani, când, expirând contractele vechi și schimbându-se sistemul, nu a venit nimeni la licitație și am rămas aproape un an fără operator, ba cu privire la Colterm”, regie în privinţa căreia anunţă că va reveni cu clarificări.
Nicolae Robu susţine că situaţia financiară pe care a lăsat-o, la finalul celui de al doilea mandat al său, „este cea mai bună din ultimii mulţi ani din aceaşi perioadă a anului”.
Acesta spune că la Societatea de Drumuri Municipale a moştenit pierderi, raportate la anul 2012, de 2.7 milioane lei şi a lăsat pe 2019, un profit de 3.1 milioane lei, iar pe prima jumătate din 2020, profit de 2.4 milioane lei. La Societatea de Transport Pubolic Timişoara, situaţia e asemănătoare, mai spune Nicolae Robu: a moştenit, în 2012, o datorie de 73.8 milioane lei către ANAF, plus alte zeci de milioane lei restanță la plata subvenției, iar până la finalul celui de al doilea mandat al său plătise 50 de milioane lei din acea datorie către ANAF plătiți, a plătit restanțele la subvenții şi a achitat integral 30 de autobuze, 50 de troleibuze, 30 de tramvaie, 20 de minibuze, 7 vaporașe, 440 de biciclete şi 100 de trotinete.
„Comparați cu ce auziți acum că au ca «grea moștenire» actualii! Și urmăriți ce vor face ei. Ruşine! Trist! Am crezut că avem de-a face cu alt gen de caractere și cu alt nivel de competență. Vai și-amar!”, concluzionează în postarea sa Nicolae Robu.
Ultimele comentarii