De când au început lucrările de montare a unor noi semafoare în Timişoara, pentru proiectul de trafic management, la Primărie au început să se înregistreze plângeri cu privire la stilul de lucru şi refacerea porţiunilor sparte. Municipalitatea a decis să ia măsuri şi să refacă lucrările necorespunzătoare, factura urmând a fi imputată firmei prestatoare.
Montare cu final neaşteptat
Montarea de semafoare noi la aproape toate trecerile de pietoni din zona centrală, în cadrul conceptului de trafic management a continuat să genereze plângeri ale unor timişoreni, nemulţumiţi de ceea ce numesc ei dezastrul lăsat în urmă de muncitori.
„Vă rog să atenţionaţi firma care montează noile semafoare şi sisteme de supraveghere să cureţe pământul, nisipul şi mizeria făcute, să repare asfaltul şi să niveleze pământul. Acum, în urma acestora, este o mizerie de nedescris”, se arăta într-una din aceste plângeri trimise recent Primăriei Timişoara.
„Toate lucrările de reparaţii după instalarea de semafoare sunt făcute la marea bătaie de joc sau deloc. Un exemplu elocvent: piaţa Mărăşti, unde dale şi borduri din giratoriu zac smulse alături de grămezi de pământ, nisip şi moloz”, se menţionează într-o altă sesizare de acest tip.
În urma acestor plângeri, Municipalitatea a decis să ia măsuri. „Primăria va repara asfaltul deteriorat de firma care lucrează la proiectul de management al traficului, după care va trimitefactura firmei respective. Deoarece au existat mai multe probleme cu mai multe societăţi care au executat lucrări şi nu au refăcut corespunzător domeniul public, Executivul Primăriei a cerut măsuri suplimentare. Zecile de amenzi, chiar şi consecutive aplicate firmelor, nu au dus la remedierea situaţiei şi atunci consilierii locali au aprobat solicitarea conducerii Primăriei de a acţiona în astfel de situaţii prin realizarea lucrărilor şi imputarea sumei societăţii în culpă”, spune reprezentanţii Municipalităţii.
„Nu suntem pregătiţi pentru aşa ceva”
Teoretic, toate lucrările la proiectul de trafic management trebuie finalizate până la data de 30 iunie. „Ungurii s-au chinuit mai mult de un an şi jumătate să realizeze acea undă verde pentru semafoare în Budapesta. Părerea noastră e ca va dura cel puţin câteva luni, şi că nu suntem pregătiţi pentru aşa ceva. Cred că acest proiect ar fi trebuit defalcat pe sectoare de oraşe, pe bulevarde principale, nu făcut pe tot oraşul”, spune Leontin Herec, liderul Sindicatului Taximetriştilor din Timişoara. În opinia sa, faptul că se lucrează contra-timp nu are cum să fie de bun augur pentru calitatea lucrării.
„S-a spart tot, şi nu s-a reparat cum trebuie. Îi văd pe oamenii care lucrează că sunt presaţi de timp, lucrează şi ziua şi noaptea şi inevitabil în stilul acesta vor apărea greşeli. La noi nu se poate face nimic fără acest heirupism, şi, deşi intenţia e bună, mă îndoiesc că vom vedea reazultate pozitive în perioada următoare. Oraşul e sufocat de trafic, avem străzi înguste şi nu avem bulevarde largi pe care să folosim un asemenea sistem”, mai afirmă liderul de sindicat.
De altfel, şi unii consilieri locali spun că Timişoara a devenit unul dintre cele mai semaforizate oraşe mari din România şi că heirupul legat de montarea câtorva sute de semafoare poate fi însoţit de nereguli legate de contractare şi înlocuire.
În plus, este relevant faptul că, în urmă cu doi ani, unii consilieri au solicitat analizarea oportunităţii montării de sensuri giratorii în loc de semafoare în Timişoara. Potrivit acestor consilieri, scăderea numărului de semafoare ar decongestiona intersecţiile mici din oraş.
În 2011, o delegaţie de specialişti englezi din Comisia de Circulaţie a oraşului Nottingham venea într-o vizită de lucru la Timişoara şi, în urma observaţiilor pe plan local, ajungea la concluzia că Timişoara este un oraş semaforizat excesiv, semafoarele fiind extrem de prost coordonate. În plus, spunea, pe lângă faptul că semafoarele din intersecţiile oraşului sunt prea multe, nu sunt reglate, şi de aceea nu sunt bine sincronizate şi creează blocaje şi aglomeraţie.
Ultimele comentarii