Pentru debirocratizare și scurtarea duratei de elaborare a proiectelor finanțate european sau din fonduri guvernamentale soluţia ar fi Ghișeul Unic Județean de Avize, spune deputatul PNL Marilen Pirtea.
Multe dintre proiectele de investiții cofinanțate de UE, prin programe operaționale de finanțare derulate în România, presupun etape lungi de pregătire a documentațiilor. La fel se întâmplă şi în cazul proiectelor finanțate din fonduri guvernamentale, o stare de fapt cunoscută atât în cadrul Ministerului Fondurilor Europene și a ministerelor de linie care gestionează programe operaționale, cât și în cadrul Comisiei Europene și Parlamentului European, declară deputatul liberal Marilen Pirtea, vicepreședintele Camerei Deputaților.
„Obținerea întregului set de certificate, avize și autorizații necesare proiectelor este un demers în care beneficiarii, Primării, mai ales, dar și alte tipuri de autorități publice sau entități eligibile, ajung să parcurgă un traseu administrativ anevoios. Contopirea tuturor cererilor de avizare și a formularelor de solicitare a certificatelor, avizelor și autorizațiilor este însă absolut posibilă și dezirabilă, ca demers de debirocratizare și eficientizare administrativă a derulării etapelor preliminare”, afirmă Marilen Pirtea.
Acesta precizează că şi Parlamentul European, și Parlamentul României pot propune o strategie de aliniere a tuturor tipurilor de date solicitate în implementarea proiectelor cu finanțare europeană sau guvernamentală, pentru a face posibilă utilizarea unei fișe unice a datelor beneficiarului. Operaționalizarea acestui demers este, explică deputatul liberal, o cale eficientă în scurtarea semnificativă a duratei de elaborare a proiectelor.
„Unul dintre obiectivele-cheie ale mecanismului european de finanțare a Politicii de Coeziune poate fi chiar acesta, în următoarea etapă de programare, constând în optimizarea procedurilor prin debirocratizare a relației cu beneficiarii. Introducerea unui Ghișeu Unic Județean de Avize (disponibil atât fizic, dar mai ales în format digital) constând într-o bancă de date digitală este un obiectiv ce poate fi integrat în strategia de guvernare din România, dar și în acquis-ul comunitar”, declară Marilen Pirtea.
Prin această nouă facilitate oferită Primăriilor, mai ales acelora care derulează proiecte complexe, estimează el, timpul de emitere a documentațiilor tehnice din proiectele de investiții se va reduce semnificativ, reducându-se astfel durata totală a implementării proiectelor.
Ultimele comentarii