Noua conducere a Ministerului Educației Naționale este obligată, din perspectiva semnalelor de alarmă date de profesori, dar și de organizațiile sindicale din Învățământ, să găsească o soluție pentru finanțarea diferențiată a școlilor, spune deputatul PNL Marilen Pirtea.
Semnalele de alarmă privind finanţarea şcolilor, venite şi dinspre profesori, și dinspre organizațiile sindicale din Învățământ au culminat în aceste zile cu un mesaj tranșant al Federației Sindicatului Liber din Învățământ, prin care este solicitată regândirea finanțării școlilor. Sunt voci care afirmă că în spatele măsurilor recente ale Ministerului Educaţiei ar sta intenția de a închide o serie de școli, întrucât Guvernului nu îi ajung banii.
Finanțarea școlilor se face, în prezent, în baza unui cost standard pe elev, stabilit unitar, pentru întreaga țară. „Aspecte ce țin de izolarea școlii, de transportul elevilor – probleme importante în mediul rural, unde abandonul școlar este un fenomen de amploare –, sunt complet ignorate de această logică de finanțare”, acuză deputalul PNL de Timiş Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație, Cercetare, Tineret și Sport a PNL.
De asemenea, mai spune el, şi liceele performante, cu elevi premiați la olimpiadă, sunt aruncate în același malaxor al uniformității. La fel, liceele tehnologice, cele atât de mult cerute de angajatori, care necesită investiții semnificative în baza materială, dar care au și costuri mai mari de administrare și de mentenanță, sunt și acestea uniformizate de aceeași mantie a costului standard pe elev.
„Mi se pare inexplicabil însă faptul că Ministerul nu este capabil să depășească logica aceasta a costului standard pe elev. Același minister, dar, este drept, în cadrul altui secretariat de stat, cel responsabil de Învățământul superior, a introdus finanțarea diferențiată, parțial, în funcție de calitate. Oare este așa de greu să realizeze un schimb de experiență la nivel de secretariat de stat? Sau să stea cu toții la o cafea într-o dimineață și să discute și de binele educației?”, se întreabă retoric Marilen Pirtea.
Acesta subliniază că noua conducere a Ministerului Educației Naționale este obligată, din perspectiva semnalelor de alarmă date de profesori, dar și de organizațiile sindicale din Învățământ, să găsească o soluție pentru finanțarea diferențiată a școlilor: „Noua conducere trebuie să transforme acest subiect cheie pentru viitorul educației din România într-o prioritate. Elevi, profesori și părinți, cu toții așteaptă decizii favorabile din partea Ministerului Educației Naționale, pentru o finanțare adaptată la specificul și calitatea școlii.”
Ultimele comentarii