Printr-o scrisoare deschisă, Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara (FALT) cere nu doar Primăriei şi Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş, ci şi Gărzii de Mediu, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Timiş şi Consiliului Judeţean Timiş să aplice măsurile legale pe care le are la dispoziţie faţă de Retim, operatorul care prestează serviciile de salubrizare în Timişoara, pentru nerespectarea zilelor de colectare a deșeurilor.
„Situaţia actuală este fără precedent, în Timişoara nu ştim să se mai fi întâmplat aşa ceva. Autorităţile au acţionat tardiv, şi chiar dacă s-au aplicat câteva amenzi, nu reprezintă mai nimic. Suma totală a amenzilor aplicate de 137.000 de lei este infimă faţă de sumele pe care le încasează operatorul. Deşi noi am atras atenţia de ani de zile că operatorul nu respectă graficul de colectare, nu respectă data de la care trebuie aplicate noile tarife, nu spală pubelele conform prevederilor din contract etc., autorităţile nu au luat nici o masură”, spun reprezentanţii FALT, prin vocea lui Petru Olariu, împuternicit al Comitetului Director.
Mai mult, potrivit FALT, Retim şi-a făcut singur dreptate aplicând dublarea facturilor pentru că a constatat o dată că nu s-a colectat corect gunoiul: „Da, sancţiunile trebuiau aplicate, dar nu în modul în care a făcut-o operatorul, adică de unul singur a dublat facturile fără ca reprezentanţii Primăriei şi ADID să fie prezenţi, ba mai mult, cum se vede şi din procesul-verbal au afirmat că au informat asociaţiile de proprietari şi că le-au înmânat şi ceva materiale. Mai grav, au aplicat facturi cu valori duble fără a inmâna procesul-verbal la asociaţie pentru a putea fi luat la cunoştinţă.”
Reprezentanţii FALT mai spun că cetăţenii care i-au contactat sunt foarte nemulţumiţi şi aşteaptă ca autorităţile să facă ceva şi pentru ei, deoarece nici în prezent nu se ridică gunoiul în unele locuri, iar nici o autoritate nu vorbeşte despre facturarea prestaţiei pentru luna mai: „Din moment ce prestaţia nu s-a făcut conform contractului, nu ar ai trebui facturată. Dublarea facturii s-a făcut pentru toată luna, aşa ar trebui să se facă şi acum, adică luna mai să nu se factureze.”
FALT transmite asociaţiilor de proprietari şi celor care stau la case că, în conformitate cu prevederile din contract, au dreptul să conteste factura lunii mai, dacă operatorul va factura o prestaţie care nu e conformă cu contractul: „Cetăţenii şi asociaţiile de proprietari care se consideră nedreptăţiţi au posibilitatea să se adreseze în scris instituţiilor abilitateşi să specifice datele în care nu li s-au ridicat pubelele: ADID Timiş, Primăria municipiului Timişoara, Garda de mediu, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Timiş, Consiliul Judeţean Timiş.”
FALT, organizație neguvernamentală, reprezintă interesele a peste 3.552 de asociații de locatari/proprietari din Timișoara.
Zilele trecute, Primăria Timişoara anunţa că, în decurs de trei zile, Poliţia Locală Timişoara a dat Retim 55 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 137.000 de lei, pentru nerespectarea zilelor de colectare a deșeurilor, reamintind însă că nu Primăria, ci Agenția de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri are contractul cu Retim.
Ultimele comentarii