După ce SN CFR şi-a anunţat intenţia de a reabilita și refuncționaliza Gara de Nord Timișoara, Ordinul Arhitecților din România, filiala Timiș solicită organizarea unui concurs de arhirectură.
OAR Timiş își exprimă însă îngrijorarea referitoare la modul în care se dorește punerea în operă a acestui proiect de importanță majoră, și anume atribuirea contractului de servicii de proiectare prin licitație. „În urma informațiilor apărute în mass-media referitoare la soluția de reabilitare a gării, considerăm că acest mod de a atribui serviciile de proiectare nu prezintă garanții suficiente pentru obținerea unei soluții arhitecturale de calitate, în concordanță cu importanța Gării de Nord, mai ales că proiectul include și amenajarea de spații publice exterioare clădirii gării”, transmite conducerea OAR Timiş.
Proiectul SN CFR vizează reabilitarea fațadei gării, reparația platformelor, iluminatul, accesul intrări în clădirea de călători, reparații la peron şi execuţia unui tunel pietonal.
OAR Timiș susţine că singura modalitatea corectă pentru reabilitarea și refuncționalizarea Gării de Nord o reprezintă organizarea unui concurs de arhitectură, documentat și cu o temă completă. Argumentând că astfel de concursuri de arhitectură prezintă avantaje care le diferențiază de licitația de oferte bazate pe cel mai mic preț. De asemenea, afirmă conducerea OAR Timiş, legislația europeană normează concursul de arhitectură ca procedură de achiziție publică, lucrările cu caracter public sau cu impact asupra spațiilor publice fiind în mod tradițional atribuite prin concursuri de arhitectură.
Ultimele comentarii