Inspectoratul Şcolar Timiş îşi nuanţează decizia de comasare a două colegii tehnice din Timişoara

“A fost o lipsă de comunicare eficientă între reprezentanţii ISJ şi cei ai cadrelor didactice”

Aura DanielescuReprezentanţii Inspectoratului Şcolar Timiş au revenit asupra deciziei de comasare a două colegii tehnice din Timişoara. Întrucât inspectorul şcolar general admite că nu au existat consultări prealabile şi că ISJ Timiş nu a luat în considerare faptul că hotărârea poate prejudicia procesul didactic. Decizia de comasare pare să se afle, în întregime, la latitudinea consilierilor locali.

 

ISJ Timiş îşi reconsideră decizia

Reprezentanţii ISJ Timiş au renunţat, cel puţin pentru moment, la decizia de comasare a Colegiului Tehnic „Henri Coandă” cu Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”. Anunţată ca fiind iminentă, începând cu toamna acestui an, dar contestată vehement de cadrele didactice de la Colegiul „Henri Coandă”, din pricină că nu au existat consultări prealabile, hotărârea privind comasarea pare să depindă, în acest moment, exclusiv de Consiliul Local Timişoara. Şi aceasta în condiţiile în care profesorii au iniţiat un memoriu şi o petiţie online, în care argumentează că decizia ISJ Timiş ar putea afecta calitatea procesului didactic, în condiţiile în care materializarea ei ar fi presupus, practic, dublarea numărului de elevi.

Dan Diaconu viceprimar  (4)Soarta deciziei de comasare ar urma să se decidă, după cum spune viceprimarul PNL Dan Diaconu, în viitoarea şedinţă de plen a CL, din 13 februarie, în cadrul căreia ar urma să se dezbată oportunitatea şi implicaţiile deciziei de comasare.

În aşteptarea hotărârii Consiliului Local, inspectorul şcolar general Aura Danielescu precizează că ISJ  Timiş este dispus să îşi reconsidere decizia. Despre care, cu doar două zile în urmă, preciza că este deja luată şi că propunerile vizând planul de învăţământ şi reţeaua de şcolarizare pentru anul şcolar 2015 – 2016 au fost deja transmise Ministerului Educaţiei. Şi, mai preciza ea, o eventuală reconsiderare a deciziei ISJ Timiş s-ar putea petrece doar în situaţia în care profesorii Colegiului “Henri Coandă” vor formula argumente clare şi motive care să pledeze împotriva deciziei de comasare. Acum, inspectorul şcolar general admite că nu a existat o comunicare prealabilă cu reprezentanţii cadrelor didactice şi spune că în decizia anunţată iniţial nu s-a luat în calcul faptul că ar putea fi afectată resursa umană: “A fost o lipsă de comunicare eficientă. Noi ne-am gândit că nu afectăm resursa umană”. Dar precizează că nu s-a renunţat  la ideea de comasare a unor instituţii de învăţământ, spunând doar că reprezentanţii ISJ Timiş doresc „un dialog constructiv” cu reprezentanţii cadrelor didactice.

Memoriu, ca măsură de protest împotriva comasării

Nemulţumite de decizia anunţată recent de ISJ Timiş de a impune fuzionarea, prin comasare, a Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” cu Colegiul Tehnic “Henri Coandă”, cadrele didactice  de la “Henri Coandă” au iniţiat o petiţie online. Prin intermediul ei solicită sprijin în acţiunea menită să convingă ISJ Timiş că această hotărâre va bulversa calitatea procesului didactic şi va genera neajunsuri de ordin administrativ, care se vor repercuta inclusiv asupra programului de studiu al elevilor. “Suntem o şcoală tehnologică de succes în comunitatea locală, dar şi la nivel naţional, având o tradiţie de 50 de ani, asigurând absolvenţilor o solidă pregătire, recunoscută prin certificare de nivel III a calificării profesionale”, este menţionat în textul petiţiei lansate de reprezentanţii.

În document se mai precizează şi că, în acest moment, Colegiul Tehnic “Henri Coandă” dispune de spaţiul şi de dotarea necesare desfăşurării procesului instructiv-educativ pentru numărul actual de elevi înmatriculaţi, fără a avea, însă, la dispoziţie spaţiu excedentar. În aceste condiţii, avertizează cadrele didactice, o dublare a numărului de elevi, ca urmare a deciziei de comasare a celor două instituţii de învăţământ, ar duce la desfăşurarea procesului didactic în condiţii “total improprii”.

În plus, mai este menţionat în cuprinsul petiţiei, creşterea numărului de elevi, fără afectarea calităţii procesului didactic, ar presupune revenirea la un program şcolar în două schimburi. Situaţie care i-ar afecta în mod direct pe 48% dintre elevii înmatriculaţi în prezent, care provin din mediul rural şi care fac naveta.

Print Friendly, PDF & Email