“Nu putem alege între lacrimi“

Campanie de strângere de fonduri derulată de Asociaţia Telefonul Copilului, în beneficiul copiilor care au nevoie de asistenţă psihologică

Copil Telefonul CopiluluiO campanie menită să vină în sprijinul cât mai multor copii care trec prin diverse situaţii critice, având imperioasă nevoie de ajutor, a fost demarată de Asociaţia Telefonul Copilului şi de Geometry Global România. “Nu putem alege între lacrimi” este numele acestei campanii care îşi propune să adune fondurile necesare pentru a putea veni în sprijinul nevoilor cât mai mulţi copii, prin angajarea unui număr mai mare de asistenţi sociali şi psihologi pregătiţi să ofere suport şi consiliere copiilor abuzaţi, abandonaţi sau care sunt nevoiţi să se confrunte singuri cu stări de tensiune psihologică.

 

116 111, un număr de telefon care poate schimba în bine destinul unor copii

Potrivit informaţiilor transmise printr-un comunicat de presă, Asociaţia Telefonul Copilului anunţă că, anual, peste 100.000 de copii apelează  la serviciile pe care le oferă, prin intermediul numărului  116 111: “Zeci de mii de cazuri în care viața copiilor a fost pusă în pericol și-au găsit rezolvarea la doar un apel distanță. Iar telefoanele continuă să sune”, comunică reprezentanţii asociaţiei.

În condiţiile în care, însă, volumul de muncă este extrem de mare,  numărul psihologilor și asistenților sociali de la Telefonul Copilului nu este suficient, pentru a putea prelua apelurile a zeci de mii de copii abuzați, descumpăniți și singuri. De aceea, reprezentanţii asociaţiei anunţă că, pentru a putea prelua mai multe apeluri, lansează campania intitulată “Nu putem alege între lacrimi“, menită să contribuie la strângerea de fonduri care să le permită reprezentanţilor asociaţiei să vină în ajutorul a cât mai mulţi copii solicită sprijin.

“Asociaţia Telefonul Copilului are nevoie să angajeze mai mulţi specialişti – asistenţi sociali şi psihologi – pregătiţi să dea cel mai bun răspuns atât copiilor care au nevoie de ajutor urgent, aflați în diverse situaţii de abuz, cât şi celor aflaţi în pragul depresiei, speriaţi, trişti sau singuri”, se mai arată în comunicatul Asociaţiei Telefonul Copilului.

În cadrul campaniei, cei care doresc să îşi ofere sprijinul sunt rugaţi să expedieze un SMS în valoare de 2 Euro la numărul 8840. Fondurile care vor fi adunate astfel vor fi utile pentru a permite sporirea numărului de specialişti pregătiţi să răspundă apelurilor telefonice venite din partea copiilor:

Specialiștii de la Telefonul Copilului sunt confruntați cu nevoia de a face o alegere de fiecare dată când răspund unui apel telefonic, existând mereu riscul ca unul dintre apelurile care rămân în așteptare să vină de la un copil cu probleme mai grave față de ale celui căruia i s-a răspuns. Așadar, de fiecare dată când un specialist răspunde la telefon, hazardul face o alegere neîndurătoare. Astfel, pentru fiecare copil care primește un răspuns la Telefonul Copilului, sunt doi copii care aud tonul ocupat. Nimeni nu poate să știe cât de urgente sunt problemele copiilor rămaşi în aşteptare, nici cât timp vor rămâne la telefon, nici dacă vor mai suna vreodată. E ca și cum cineva s-ar juca AN-TAN-TE cu lacrimile lor”, argumentează reprezentanţii Asociaţiei Telefonul Copilului necesitatea sporirii numărului de asistenţi sociali şi de psihologi pregătiţi să îşi ofere serviciile copiilor care se confruntă cu situaţii critice.

Pentru a susţine campania “Nu putem alege între lacrimi“, a fost realizat şi un spot TV, regizat de către Andrei Amărfoaie şi produs de MultiMediaEst. Acesta surprinde diverse situaţii de viaţă în care copiii, lipsiţi de vocea şi de sprijinul unui adult care să îi ghideze, sunt profund descumpăniţi şi marcaţi de situaţii dificile pe care trebuie să le înfrunte singuri.

Cătălina Florea, Directorul Executiv al Asociației Telefonul Copilului, spune că, de 13 ani, această asociaţie încearcă să facă în aşa fel încât fiecare apel către Telefonul Copilului să primească raspuns. “Pentru unii copii, însă, telefonul sună ocupat. Poate vor reveni și ne vor cere din nou ajutorul. Dar, uneori, nu există a doua șansă. Împreună cu echipa Geometry Global am transpus povestea Telefonului Copilului în ritmul «an-tan-te», un joc de cuvinte care te trimite înapoi în timp la anii și jocurile copilăriei, dar, totodată, te face să conștientizezi realitatea noastră. La Telefonul Copilului luptăm în fiecare zi ca fiecare copil să aibă șansa de a se juca fericit și azi, și mâine. În fiecare zi. Vrem să lăsăm jocurile copilăriei – cele în care un copil rămâne pe dinafară la fiecare rundă – acolo unde le este locul: în fața blocului, în curte, la școală. Fiecare copil merită și are dreptul să primească ajutor atunci când are nevoie. Cu 2 euro donați la 8840, ne puteți ajuta să ne asigurăm că bucuria copilăriei, departe de abuzuri și durere, poate fi o certitudine a fiecărui copil”, mai spune Cătălina Florea.

Structura campaniei a fost concepută de către reprezentanţii Geometry Global Romania, potrivit aprecierii cărora este important ca publicul larg să fie sensibilizat asupra faptului că există numeroşi copii care trec prin întâmplări de viaţă dramatice, situaţie în care este, practic, imposibil, pentru specialişti, să opereze selecţii şi să tranşeze asupra nivelului de gravitate al cazurilor:

Campania AN-TAN-TE nu este una tipică, în care clientul îți dă un subiect în lucru și tu revii cu mai multe propuneri, dintre care una se implementează. Cu fiecare discuție purtată cu echipa Asociației Telefonul Copilului, aflăm despre adevărurile triste ale copiilor din România, iar pentru fiecare dintre aceste nedreptăți am fi vrut să putem face o campanie. Ceea ce putem face astăzi este să susținem Asociația Telefonul Copilului, care se confruntă cu o problemă importantă: numărul specialiștilor de la Telefonul Copilului nu este suficient pentru atât de multe strigăte de ajutor. Despre acest lucru vom vorbi în campania noastră: despre imposibilitatea de a alege între cerințele, rugămințile, problemele, urgențele celor mici” a declarat, referindu-se la campania “Nu putem alege între lacrimi“, Alina Buzatu, director de strategie în cadrul Geometry Global Romania.

Campania se va desfăşura în intervalul 16 decembrie 2014 – 28 februarie 2015, mesajul acesteia urmând să fie diseminat cu ajutorul a numeroşi parteneri media: Societatea Română de Televiziune, Cable Direct, Dolce Sport, Societatea Română de Radiodifuziune, Blitz TV, Regia Autonomă de Transport București, AutoCobălcescu, Sales Express, Librăria Cărturești.

Asociaţia Telefonul Copilului are o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, fiind singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional.

Această linie telefonică funcţionează 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, specialiştii din cadrul asociaţiei răspunzând apelurilor copiilor şi părinţilor la numărul 116 111, număr armonizat european.

Potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii asociaţiei, în perioada 21 noiembrie 2001 – 30 noiembrie 2014, 2.056.207 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului. Dintre acestea au fost identificate 50.720 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de către Telekom România. Informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi despre activitatea acesteia se pot obţine la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, scriind la adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau accesând website-ul organizaţiei, la adresa: www.telefonulcopilului.ro.

Print Friendly, PDF & Email