Circulaţia din Timişoara, blocată câteva ore

Inundatii Pasaj Gheorghe Lazar Timisoara (o) Foto Costi DumaÎn decurs de o lună, circulaţia din Timişoara a fost paralizată, din nou. De ploile căzute în această dimineaţă, care au inundat două subpasaje şi mai multe porţiuni de şosea.

 

O ploaie torenţială căzută în dimineaţa aceasta a provocat inundații in Timişoara, din cauza canalizării care nu a mai făcut față.

Din cauza ploilor torenţiale din această dimineaţă, pasajele Jiul şi 700 au fost blocate. Situaţia a impus modificări ale traseelor liniilor 40 autobuz, Expres 1, 7 şi 8 şi 4 şi 5 tramvai, anunţă reprezentanţii RATT. De asemenea, linia 13 troleibuz a fost suspendată câteva ore.

Oficialii Aquatim transmit, într-un comunicat, că la stația de epurare din Timișoara s-au înregistrat, din nou, debite record în urma ploii deosebit de puternice de marți dimineață: „Între orele 8 și 10.30 dimineața, din canalizarea Timișoarei au intrat în stația de epurare peste 25.000 de litru/secundă de apă uzată. Debitul vehiculat de pompele de apă pluvială a fost de 22.450 de litri/secunsă, iar linia tehnologică a preluat 3.000 de litri/secundă de apă uzată.” Adică, un debit de 12 ori mai mult decât cel preluat în mod obișnuit de stație și dublul debitului Begăi.

În decurs de o lună, este a doua situație excepțională înregistrată la stația de epurare.

Aquatim anunţă că a dublat personalul din dispecerat și de la intervenții, mobilizând echipele de la mentenanță apă pentru canalizare. „20 de echipe ale Aquatim sunt pe teren, de astăzi dimineață, pentru rezolvarea situațiilor semnalate de cetățeni, la dispeceratul societății. Se lucrează cu pompe de epuisment și utilaje specializate la degajarea canalizării înfundate și la evacuarea apei, unde este nevoie”, se arată în comunicatul Aquatim.

La pasajele rutiere afectate de inundaţii, apa de ploaie este deversată în colectoarele magistrale, canale de capacitate mare, având diametre între doi şi trei metri. „Pasajele Jiul și Popa Șapcă sunt prevăzute cu pompe (deversează în colectoarele de pe bd-ul Republicii și str. Demetriade), iar cele de pe străzile Brediceanu și Gh. Lazăr deversează gravitațional (în colectorul de pe str. Circumvalațiunii). Inundarea pasajelor la averse deosebit de puternice se produce atunci când este depășită capacitatea de preluare, înmagazinare și transport a canalizării. Ca orice sistem de canalizare, nici cel din Timișoara nu poate face față unor debite excepționale de apă de ploaie, când este depășită capacitatea sa proiectată”, declară oficialii Aquatim.

Canalizarea Timișoarei, în lungime de peste 560 de kilometri, mai transmit aceştia, funcţionează gravitaţional şi colectează apele uzate menajere şi cele din precipitații, pe care le transportă la staţia de epurare: „Proiectarea canalizării se face în funcție de consumul de apă casnic și industrial și suprafețele de preluare a apelor meteorice. Acestea dictează diametrul tuburilor de canalizare, atât al colectoarelor magistrale, cât și al canalelor secundare. În cazul averselor puternice, capacitățile de preluare proiectate pot fi depășite, pentru scurt timp. Funcționare rețelei este împiedicată și din cauza deșeurilor voluminoase aruncate la canal.”

Staţia de epurare a Timişoarei este o investiţie de 35 de milioane de euro, pusă în funcţiune în anul 2011.

Print Friendly, PDF & Email