Activări premergătoare deschiderii expoziției Bienalei Art Encounters

Suirsă foto: Arhivă Dan Acostioaei

Un mozaic inspirat de o vedere din Siria din anul 1970 şi o imagine cu un porumbel căruia nu-i pasă de granițe sunt două dintre activările premergătoare deschiderii expoziției Bienalei Art Encounters, în luna septembrie.

 

Lucrarea lui Dan Acostioaei, Seas under Deserts (Mări sub pustiuri), are caracter permanent și va fi găzduită de sâmbătă, 3 august, de la ora 11, în pasajul care leagă parcarea de peron, la Gara de Nord din Timișoara. Această lucrare este parte a unui proiect început de artist în 2015 și are legătură cu perioada socialistă, perioada anilor ’70 – ’80 când România avea relații economice și politice cu țările africane și din zona arabă. Mozaicul, care acoperă un întreg perete de pe coridorul de trecere, face parte din cercetările îndelungate ale artistului cu privire la experiența de muncă a tatălui său în Siria, între 1975-1978, și explorează relațiile comerciale dintre țările socialiste și Orientul Mijlociu în timpul regimului Ceaușescu. Imaginea de carte poștală ilustrată în mozaic evocă și pune în contrast migrația de muncă în Occident, experimentată de România după 1989 și valul recent de refugiați sirieni în Europa, anunţă reprezentanţii Art Encounters.

Lucrările lui Dan Acostioaei, nîscut în 1974, la Iași, provin din fascinaţia sa faţă de suprapunerile dintre relaţiile de consum, instituţionalizarea misticului și spectacularizarea politicului prin forme de reverenţă asemănătoare cu aceea a credinţei în transsubstanţiere. A expus la Museum of Contemporary Art Metelkova, Ljubljana, la Muzeul Naţioanl de Artă Contemporană București, la Motorenhalle, Dresda, la Bienala de la Kiev, la MUSAC, Leon, la Reina Sofia, Madrid , la Tate Modern, Londra.

Agnieszka Polska, „The Wayward Pigeon” (detaliu)

Agnieszka Polska a fost prima artistă care a inaugurat această serie de activări premergătoare cu lucrarea The Wayward Pigeon, inițial distribuită în social media și spațiul public sub forma unor imagini autocolante de mici dimensiuni. Acum va fi găzduită în vitrina Optilux, din Piața Victoriei nr. 1, de marți, 6 august, ora 18. Un personaj grafic, The Wayward Pigeon, care depășește limitele naționale și se împotrivește ordinelor, fiind simbolic pentru ideea de colaborare și nesupunere. O pagină web dedicată acestui proiect va fi lansată în curând: http://www.waywardpigeon.net/

Agnieszka Polska se folosește de mediile generate de calculator pentru a reflecta asupra individului și responsabilității sociale a acestuia. Ea îşi propune să redea ambiguitatea etică a vremurilor nostre în filme și instalații halucinatoare. Şi-a expus lucrările, printre altele la New Museum și MoMA din New York, Centrul Pompidou și Palais de Tokyo din Paris, Tate Modern din Londra, Muzeul Hirshhorn din Washington, DC, Hamburger Bahnhof din Berlin, la Bienalele de la Veneția, Gwangju, Sydney şi Istanbul.

Bienala Art Encounters are deschiderea oficială în 20 septembrie, dar ca parte integrantă a conceptului curatorial dezvoltat de Maria Lind și Anca Rujoiu pentru această ediție, unele lucrări vor deveni accesibile publicului înainte de această dată.

 

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis