USR Timiş cere Primăriei să redeschidă strada Cluj pentru ambulanţe şi transport public

Strada Cluj. Foto: USR Timiş

După redirecţionarea traficului de pe strada Cluj pe Aleea Ripensia, USR Timişoara acuză Municipalitatea că nu are un plan de a rezolva problemele de trafic din oraș, cere revenirea la situația anterioară şi propune măsuri care să ducă, pe viitor, la evitarea unor astfel de situaţii.

 

În urmă cu o lună, Primăria Timișoarei a decis să elimine banda specială de pe strada Cluj folosită de transportul în comun, taxi-uri și salvări. Tot acest trafic a fost redirecționat pe Aleea FC Ripensia, o stradă care nu a fost concepută pentru a susține mijloacele de transport în comun. Acum, Primăria propune o nouă reorganizare a traficului pe strada Cluj, cu o bandă unică, dar în sens invers.

Oficialii USR Timişoara acuză Municipalitatea că nu are un plan de a rezolva problemele de trafic din oraș şi că, în loc să aducă specialiști și să ia exemplul altor orașe similare europene, face doar experimente pe seama sănătății și siguranței locuitorilor.

Aceştia mai spun că benzile de pe Aleea Ripensia sunt prea înguste pentru a permite circulația autobuzelor în condiții de siguranță, având doar 2,8 m lățime, şi că „locuitorii din zonă s-au trezit cu aceste modificări anunțate de pe o zi pe alta, o practică obișnuită (din păcate) pentru Primăria noastră și o dovadă a lipsei de respect față de cetățeni.”

USR Timişoara a identificat trei problemele concrete cauzate aceste modificări: timpii crescuţi de deplasare a salvărilor și mijloacelor de transport în comun, în condițiile în care pe Aleea FC Ripensia se creează frecvent blocaje, nesiguranţa pietonilor, dat fiind faptul că mașinile trec cu 50 km/h, la câțiva zeci de centimetri de ei, şi poluarea și zgomotul suplimentare pentru locuitorii din zona respectivă, fiind mii de oameni pe sub ferestrele cărora trec mai nou și salvări și mijloace de transport în comun.

USR Timișoara informează că a cerut Primăriei informații privind studiile și analizele pe care s-au bazat aceste modificări de trafic și strategia pentru dezvoltarea zonei în viitor: „Așteptăm deocamdată răspunsul, cu speranța că modificările au avut la bază unele analize, în contextul în care proiectul de Trafic management «unda verde» prevede posibilitatea efectuării unor simulări virtuale de trafic.”

În aceste condiții, USR Timişoara solicită Municipalităţii să ia trei măsuri, şi anume:

  • Revenirea la situația anterioară, în care mijloacele de transport în comun aveau o bandă dedicată pe străzile Arieș și Cluj, dinspre Casa Tineretului, către Pasajul Michelangelo.
  • Pe viitor, schimbări de astfel de magnitudine și zone foarte aglomerate să fie bazate pe studii şi simulări de trafic și să fie discutate public înainte de a fi implementate.
  • Realizarea unui studiu pentru implementarea unei benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe sensul Michelangelo – Spitalul Județean. Realizarea acestei benzi dedicate transportului în comun ar putea aduce beneficii traficului, însă eliminarea benzii dedicate transportului public în sens invers crează o situație mult mai rea decât înainte și e exact inversul „prioritizării transportului în comun”.

Președinte USR Timișoara, Dan Reșitnec, spune că „viața timișorenilor nu mai trebuie să depindă de dispoziția și toanele unui om. Nu putem să facem planuri pentru trafic în funcție de cheful cu care se trezește domnul primar. Azi vrea în stânga, mâine în dreapta. Avem nevoie de o administrație care știe ce face, care leagă soluțiile de un plan pe termen lung și vorbește cu oamenii.”

Print Friendly, PDF & Email