Regulamentul de achiziţie de imobile, pus în dezbatere publică neanunţată nicăieri

Consiliul-Judetean-TimisTIMPOLIS atrăgea atenţia, recent, asupra unui regulament de achiziţie de imobile de către administraţia judeţeană, care asigura conducerii Consiliului Judeţean Timiş controlul procesului de cumpărare a imobilelor. Unii consilieri judeţeni au sesizat anomaliile şi au solicitat o dezbatere publică. Deşi aprobată, aceasta nu a fost anunţată în nicio publicaţie.

 

Dezbatere „în grup restrâns”

Site-ul Consiliului Judeţean Timiş este singurul loc în care s-a anunţat că administraţia judeţeană organizează, în 26 octombrie o dezbatere publică referitoare la Proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului-cadru privind cumpărarea de bunuri imobile. 

Condiţiile organizării dezbaterii sunt şi ele interesante. Astfel recomandările, propunerile, sugestiile şi opiniile în legătură cu noul regulament au trebuit predate în scris în termen de trei zile, până în 22 octombrie, anunţul fiind făcut în data de 19.

În plus, la dezbaterea publică de luni, 26 octombrie, se va vorbi „pe anunţate”:  „Fiecare participant care intenţionează să ia cuvântul va fi trecut într-un tabel nominal de prezenţă, unde se vor menţiona şi datele de identificare şi reprezentare”. Iar luările de cuvânt se vor desfăşura în ordinea înscrierilor,  fiecare participant urmând să ia cuvântul o singură dată, timpul alocat fiind de cinci minute.

„Am întrebat conducerea CJ Timiş unde s-a anunţat dezbaterea publică, în afară de site-ul instituţiei. Mi s-a spus că nicăieri. Deci, probabil că nici un există un interes ca la respectiva dezbatere să participe prea multă lume”, spune consilierul judeţean PNL Marius Martinescu, solicitantul dezbaterii publice.

Noi reguli de achiziţie

Până acum, cumpărarea unui imobil de către CJ Timiş nu era o operaţiune simplă, fiind nevoie de o aprobarea consilierilor judeţeni, într-o proporţie destul de mare, raportată la numărul total de aleşi din plen.

Lucrurile par să se simplifice, după ce administraţia judeţeană a făcut public un aşa-numit proiect pentru aprobarea regulamentului-cadru privind cumpărarea de bunuri imobile.

De la primele paragrafe ale noului regulament se poate vedea că, în varianta aprobării, atribuţiile şi puterile conducerii executive a conducerii CJ Timiş ar creşte. Conform noii variante de regulament, şefii administraţiei judeţene vor avea atribuţii directe în ceea ce priveşte stabilirea membrilor comisiei care va reglementa activitatea de achiziţie.

„Pentru aplicarea regulamentului-cadru, preşedintele CJ Timiş va numi, prin dispoziţie, o comisie de evaluare formată din cinci membri, dintre care un membru va fi evaluator autorizat ANEVAR, doi consilieri judeţeni şi doi membri dintre funcţionarii publici din aparatul propriu al CJ Timiş. Evaluatorul autorizat va primi o indemnizaţie de 2.000 lei pentru participarea la procedura de evaluare”, se arată în noul regulament. Comisia, numită de către preşedintele CJ Timiş, va decide ce se cumpără, la ce preţ şi în ce condiţii. Practic, cu acest nou cadru, şefii administraţiei judeţene îşi vor putea exprima mult mai uşor voinţa şi intenţiile în ceea ce priveşte imobilele achiziţionate. Noul regulament ar putea isca controverse în condiţiile în care scandalurile legate de oportunitatea unor achiziţii imobiliare nu au lipsit în acest mandat al CJ Timiş.

Cea mai cunoscută tentativă de achiziţie a fost cea a fostei clădiri a Finanţelor timişene, de pe bulevardul Revoluţiei. Imobilul aparţine unei firme aflate în acest moment în procedură de insolvenţă. Asupra clădirii, care are o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi, este instituită o ipotecă de către Administraţia Finanţelor Publice Timişoara, în valoare de 4.129.488 de lei.

Print Friendly, PDF & Email