Linii fără trenuri, după concesionările „strategice” din Timiş

Tren-RegiotransSituaţia fără precedent din primăvara acestui an, când majoritatea traseelor concesionate din Timiş au rămas în aer, după suspendarea temporară a circulaţiei trenurilor, încă mai generează probleme. Regionala CFR Timişoara a preluat o parte din traseele gestionate de operatorul privat Regiotrans, însă situaţia rămâne incertă pe multe rute.

 

Probleme nerezolvate

Suspendarea temporară circulaţiei pe rutele feroviare operate în Timiş de operatorul privat Regiotrans a fost doar începutul unor probleme care vor trebui rezolvate cât mai rapid, pentru normalizarea transportului la nivel judeţean.

Chiar dacă transportul a fost reluat pe unele dintre aceste rute, operatorul privat a renunţat la unele trasee, lucru de natură să genereze probleme pentru navetişti şi elevi, atâta vreme cât CFR Călători nu dispune deocamdată de materialul rulant şi de personalul necesar pentru a acoperi toate aceste trasee.

Director Alexandru Simu bust“Noi am preluat aproximativ 500 de kilometri, la nivel de Regională. Totul e ca pe aceste trasee, pe care noi le întreţinem acum, să se şi circule, fie că vorbim de CFR Călători, sau de un operator privat”, spune directorul regionalei CFR Timişoara, Alexandru Simu.

Prin urmarea, odată cu începerea şcolii, s-ar putea constata că sunt probleme cu transportul elevilor pe o serie de rute care, deşi au revenit ca infrastructură la Regionala CFR Timişoara nu mai sunt circulate. “În plus, este important să se circule pe aceste trasee şi din perspectiva faptului că, dacă omul vede că o bună perioadă de timp nu mai circulă trenurile, renunţă la transportul feroviar şi se reorientează spre alte variante”, adaugă directorul Regionalei CFR Timişoara.

La CJ Timiş a fost semnalată situaţia. Şi cam atât.

Golul lăsat de renunţarea operării anumitor tronsoane feroviare de către operatorul privat Regiotrans, la nivelul judeţului, a făcut ca profiturile nelipsiţilor transportatori rutieri ilegali să crească considerabil.  

Problema transportatorilor ilegali de pe rutele rămase descoperite după ce operatorul feroviar Regiotrans a renunţat la o parte din tronsoanele deservite în judeţ a fost luată în discuţie în acest sens în plenul Consiliului Judeţean Timiş, cerându-se luarea unor măsuri rapide.

Marin Popescu portretConsilierul judeţean PNL Marin Popescu trăgea un semnal de alarmă în acest sens încă din vară, după ce Regiotrans nu a mai deservit o parte din trasee şi a constatat că navetiştii din Timiş au probleme:. „Acest lucru a fost discutat la diverse instituţii, unde probabil se trece prea uşor peste aceste lucruri şi nu se iau serios în calcul problemele cu care se confruntă cetăţenii din judeţul Timiş”.

Marin Popescu a solicitat mai multe informaţii legate de controlul care ar trebui făcut pe aceste trasee. Răspunsul nu a fost de natură să lămurească mare lucru.

Sistarea circulaţiei trenurilor Regiotrans pe traseele din Timiş, la jumătatea lunii martie, a creat probleme multor oameni, nevoiţi să îşi găsească alternative pentru transportul zilnic spre şcoală sau locul de muncă. Ulterior operatorul a reluat circulaţia, însă nu pe toate rutele deservite până la acel moment.

Timişul a fost unul dintre judeţele afectate de aceste probleme legate de transportul feroviar, pentru că aici există un număr mare de rute concesionate. De-a lungul timpului, avertizând cu privire la situaţiile de acest gen, sindicaliştii din sistemul feroviar de stat au recomandat prudenţă în ceea ce priveşte concesionările. Cele mai recente discuţii pe această temă au fost legate de ruta Cenad, sindicaliştii opinând că statul nu trebuia să concesioneze acest traseu, în varianta în care se vorbeşte tot mai insistent despre posibilitatea refacerii podului feroviar de la Cenad, şi reluarea traficului feroviar internaţional prin zonă.

 

 

Print Friendly, PDF & Email