Rute judeţene de transport fără control în Timiş

regiotransGolul lăsat de renunţarea operării anumitor tronsoane feroviare de către operatorul privat Regiotrans, la nivelul judeţului, a făcut ca profiturile nelipsiţilor transportatori rutieri ilegali să crească considerabil. Pe unele dintre aceste rute, Consiliul Judeţean Timiş care, teoretic, atribuie traseele, recunoaşte că nu are niciun fel de control, abia acum fiind la faza de angajări de inspectori.

 

Control doar teoretic

Problema transportatorilor ilegali de pe rutele rămase descoperite după ce operatorul feroviar Regiotrans a renunţat la o parte din tronsoanele deservite în judeţ a fost luată în discuţie şi în plenul Consiliului Judeţean Timiş, cerându-se luarea unor măsuri rapide.

Consilierul judeţean PNL Marin Popescu spune că a tras un semnal de alarmă după ce Regiotrans nu a mai deservit o parte din trasee şi a constatat că navetiştii din Timiş au probleme:. „Acest lucru a fost discutat la diverse instituţii, unde probabil se trece prea uşor peste aceste lucruri şi nu se iau serios în calcul problemele cu care se confruntă cetăţenii din judeţul Timiş”.

Marin Popescu a solicitat să i se dea mai multe informaţii legate de controlul care ar trebui făcut pe aceste trasee. Răspunsul la aceste interpelări nu a fost de natură să lămurească mare lucru. Astfel, s-a precizat că în momentul de faţă CJ Timiş este la stadiul incipient de angajare de inspectori care să se ocupe de control pe aceste trasee. „În urma aprobării ultimei organigrame a CJ Timiş, s-a înfiinţat Compartimentul de control şi în acest moment suntem în faza de demarare a procedurilor pentru angajarea personalului în acest compartiment. Urmează ca posturile să fie scoase la concurs şi probabil în maxim o lună sau două vom avea un compartiment de control operaţional”, a menţionat Radu Şerban, directorul Direcţiei pentru Administrarea Patrimoniului din cadrul Consiliului Judeţean Timiş.

Marin Popescu declară că a întrebat şi când va exista un compartiment de control operaţional, dat fiind că sunt operatori de transport care concesionează aceste trasee şi nu se folosesc de ele. „Aceeaşi situaţie a fost şi la Jimbolia. Traseul Săcălaz – Jimbolia, un traseu nerentabil din perspectiva operatorului, a devenit astăzi un traseu rentabil, având în vedere că nu există transport CFR. Cred că acel compartiment de control trebuie să facă o analiză clară a tuturor traseelor şi să ne spună dacă sunt rentabile sau nu şi operatorii să nu concesioneze traseele doar de dragul de a le concesiona”, mai spune consilierul local Marin Popescu.

CFR Călători ar putea prelua o parte din traseele la care renunţă Regiotrans

Suspendarea temporară circulaţiei pe rutele feroviare operate în Timiş de operatorul privat Regiotrans a fost doar începutul unor probleme care vor trebui rezolvate rapid pentru normalizarea transportului la nivel judeţean. Chiar dacă transportul a fost reluat pe unele dintre rutele Regiotrans, operatorul privat pare să renunţe la unele trasee, lucru de natură să genereze probleme pentru navetişti şi elevi.

CJ Timiş a promis că va lua în discuţie situaţia, cu conducerea CFR, însă nu a dat asigurări că situaţia s-ar putea rezolva prin transport judeţean auto special.

O veste bună, care ar putea rezolva măcar o parte din probleme, este faptul că la nivelul judeţului se ia în calcul deservirea de către CFR Călători măcar a unei părţi din tronsoanele la care a renunţat Regiotrans. „Ştiu că acum se întreprind demersuri pentru preluarea măcar a unei părţi din aceste trasee pe care Regiotrans nu le mai deserveşte. Marea problemă e materialul rulant, şi personalul necesar pentru reluarea transportului. Ştiu că prima linie vizată ar fi Timişoara – Jimbolia, urmând să se găsească soluţii şi pentru Timişoara Est – Radna”, ne-a declarat Petrică Stoian, preşedintele timişean al federaţiei Sindicale Feroviare Mişcare Comercial.

Print Friendly, PDF & Email