Fântâni din Timişoara furate la bucată

Primarul Nicolae Robu: “Au dispărut pompe, au dispărut computerele de control”

Fântânile cu rol pur decorativ, care nu funcţionează nici în mijlocul verii, pe caniculă, au devenit parte integrantă a peisajului timişorean. Primăria, care e gata să dea, din nou, bani mulţi pentru întreţinerea fântânilor, spune că administrarea anterioară a acestora s-a dovedit a fi un jaf organizat, şi că multe fântâni au rămas nefuncţionale pentru că s-au furat componente de la ele. Nu se precizează însă dacă a fost sesizată Poliţia pe această temă.

“Sunt firme care le-au avut în întreţinere şi şi-au bătut joc”

Fantana cu pestiSituaţia fântânilor din municipiu, care în marea lor majoritate sunt ne­funcţionale, a fost luată în discuţie re­cent la Primărie, edilul Nicolae Robu arătându-se total nemulţumit de felul în care se prezintă şi funcţionează aceste element de peisaj urban. “Vom atribui sectoarele Timişoarei firme de întreţi­nere a spaţiilor verzi, pentru că ştiţi ce probleme am avut şi  acolo cu licitaţii­le, abia acum suntem în faza de contrac­tare. Am avut o situaţie foarte neplă­cută  în această privinţă, a întreţinerii spaţiilor verzi şi, respectiv, a fântânilor din Timişoara. Fântânile din Timişoa­ra, în loc să funcţioneze pe timpul ve­rii, când era cea mai  bună oportuni­tate şi nevoie de puţină răcoare, în majoritatea lor au fost nefuncţionale pentru că sunt firme care le-a avut în întreţinere şi şi-au bătut joc, le-au jefuit efectiv”, spune primarul Nicolae Robu.

Nicolae RobuAcesta precizează că de la multe din fântânile pentru a căror întreţi­ne­re Primăria a plătit sume considerabile au dispărut pompe şi computerele de control al irigării în zonă. “Astea sunt dificultăţi cu care ne confruntăm şi că­rora le găsim soluţii, nu doar le căutăm, dar în mod inevitabil traversăm anumi­te perioade de timp, când  ochiul oricui vede că ceva nu e în regulă. Nu e culpa noastră că s-a întâmplat aşa, dăm peste  parteneri care se dovedesc total nese­rioşi şi care ne creează problem”, mai spune primarul.

Totuşi, Nicolae Robu nu a precizat dacă în aceste cazuri Primăria a anun­ţat Poliţia, aşa cum ar fi fost normal.

Peste un milion de euro, bani pregătiţi pentru noul administrator

Este greu de spus dacă Primăria Ti­mişoara va putea evita pe viitor astfel de contracte de “întreţinere” a unor o­biec­tive publice. Cert este ca în această vară a anunţat intenţia de a achiziţio­na servicii de întreţinere şi reparare de fântâni publice, şi deşi Municipalitatea a mai fost criticată pentru contractele pe termen lung, şi de această dată s-a dorit atribuirea contractului pe o pe­rioadă de patru ani, totalul contractului având valoarea de şase milioane de lei, respectiv 1,3 milioane de euro.

Primăria a anunţat de la început că vrea să încheie un acord-cadru cu un singur ofertant, stabilind valoarea maximă anuală la suma de 1,5 milioane de lei, fără TVA. Însă contractul în si­ne, care se doreşte a fi atribuit pe o perioadă de 48 de luni, adică patru ani, însumează aceste valori anuale, totali­zând şase milioane de lei, adică 1,3 milioane de euro.

Ca şi alte contracte similare reali­zate de către Primărie, şi acesta are o marjă de aproximare destul de mare. Astfel, Municipalitatea precizează în documentaţia preliminară de achiziţie că pe contractele subsecvente, anuale, „cantitatea minimă este de 23 de fân­tâni pe ani, iar cantitatea maximă este de 184 de fântâni pe an”. În aceeaşi documentaţie preliminară se mai men­ţionează că în baza acordului-cadru es­timat la şase milioane de lei se vor rea­liza lucrări de întreţinere, în scopul men­ţinerii în stare de funcţionare a echi­pa­mentelor hidraulice aferente fântâni­lor publice ornamentale: „Aces­te lu­crări includ, printre altele: inspecţie, încercări, măsurare, reglare, detectare defecţiuni, înlocuite componente, cu­răţenie, precum şi lucrări de reparaţii care pot interveni pe parcursul unui an”, se arată în documentaţia de achiziţie.

Print Friendly, PDF & Email