Lucrările la tronsonul 1-Dumbrăvița de lărgire a Drumului Județean 691 care duce la Autostrada Vestului stagnează de mai multe săptămâni deoarece Primăria Timișoara, partener în proiect, refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, acuză Consiliul Județean Timiș.
Reprezentanții Consiliului Județean Timiș spun că adresele repetate trimise la Primăria Timișoara, pentru scoaterea de sub tensiune a rețelei de troleibuz de pe linia 14, au rămas fără răspuns, iar proiectul finanțat din fonduri europene riscă să fie pierdut.
Conducerea CJ Timiș transmite că a dat ordin de începere a lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai, iar de atunci constructorul așteaptă aprobarea pentru a scoate stâlpii de troleibuz și a începe săpăturile. „Nu există explicații pentru lipsa de asumare a Primăriei Timișoara, mai ales în condițiile în care s-a semnat un acord de parteneriat, iar CJ Timiș a preluat în totalitate costurile proiectului, inclusiv pentru refacerea rețelei de stâlpi de troleibuz. Interdicția de cinci ani impusă de proiectul european prin care s-a făcut extinderea transportului metropolitan la Timișoara a expirat de mult și transportul ar putea continua cu autobuze, fără ca locuitorii să fie afectați”, transmite CJ Timiș într-un comunicat de presă.
Alin Nica, președinte CJ Timiș, face apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, cerându-i să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect „sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi.”
Este imperios necesară actualizarea graficului de execuție al lucrărilor și a abordării de intervenție, lucru care nu se poate întâmpla fără implicarea Primăriei Timișoara. În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1-Dumbrăvița, se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – Autostradă, adică un total de peste 80 milioane de lei, bani europeni.
Ultimele comentarii