Universitatea de Vest din Timişoara se plasează, din punct de vedere al comunicării new-media și online, pe locul 5 din cele 101 de instituţii de învăţământ superior ierarhizate din România, potrivit ediției ianuarie 2020 a Webometrics.
La nivel european Universitatea de Vest din Timişoara se regăseşte pe locul 535, iar la nivel mondial ocupă poziţia 1484, dintr-un total de 28.000 instituții de învățământ superior, evaluate la nivel mondial.
„Universitatea de Vest din Timișoara și-a orientat strategia spre comunicarea new-media și online, devenind din ce în ce mai adaptată noilor tendințe ale accesului liber la informaţii şi transparenței. Plasarea UVT în noul ranking Webometrics subliniază tocmai succesul acestei strategii, una adaptată noilor generații de tineri, pentru care comunicarea e facilitată cu preponderență de noile instrumente online”, declară rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Pirtea.
Potrivit UVT, Webometrics are la bază date din open sources de încredere şi bazează pe următorii 4 indicatori (http://www.webometrics.info/en/current_edition):
Ranking-ul Webometrics este publicat de două ori pe an şi acoperă mai mult de 28.000 instituții de învățământ superior la nivel mondial, transmit reprezentanţii UVT. Ranking-ul are ca scop motivarea atât a instituţiilor, cât şi a cercetătorilor pentru a avea o prezenţă web care să le reflecte cu precizie activitățile.
„În cazul în care performanţa web a unei instituţii este mai scăzută faţă de poziţia estimată, conform cu nivelul de excelenţă academică, echipa de management a acelei instituţii ar trebui să reconsidere politica de web, accesul liber la informaţii şi transparența şi să promoveze creşterea substanţială a volumului şi calităţii publicaţiilor sale electronice”, explică reprezentanţii UVT.
Constituit în 2004 de către Cybermetrics Lab (Spanish National Research Council, CSIC) din Spania, Webometrics este un sistem de clasificare pentru universităţile din întreaga lume fiind bazat pe indicatori care iau în calcul atât volumul conținutului web (numărul de pagini web şi fişiere), cât şi vizibilitatea şi impactul acestor publicaţii web în funcție de numărul de inlinks externe (citări ale site-ului).
Ultimele comentarii