USR Timișoara și Comunitatea locală Ro100 Timișoara propun câteva soluții simple și moderne pentru îmbunătățirea sistemului de taxare din oraș: „Soluții existente deja în orașele europene și care ar face din Timișoara cu adevărat un smart city. Soluții adaptate vremurilor și mai ales oamenilor.”
Echipele USR Timișoara și Ro100 Timișoara atrag atenţia că transportul public din Timișoara a regresat considerabil în ultimii ani şi că îmbunătățirea masivă anunţată anul trecut a rămas o promisiune. Concret, reamintesc ei, a existat o scumpire a biletelor, în acest an, urmată totuși de posibilitatea de a plăti călătoriile cu telefonul, „o idee bună, ce riscă să fie compromisă de noile vești ce vin dinspre Primărie, prin vocea domnului Robu: «În curând, numai așa vom putea plăti călătoriile».”
USR Timișoara și Ro100 Timișoara afirmă că primarul Nicolae Robu ignoră o funcție de bază a sistemului de taxare, care trebuie să fie accesibil oricărui călător, fie rezident, turist sau aflat în trecere: „Dumnealui îi ignoră pe toți acei oameni care nu au telefoane inteligente, fie ei oameni lipsiți de abilități tehnice sau de posibilități materiale. Cum își va plăti călătoria omul în vârstă, de la țară, ce își vizitează o rudă la spital? Cum își vor lua bilete turiștii ce ar trebui să ne viziteze în 2021?”
Reprezentanţii USR şi Ro 100 sunt de părere că Societatea de Transport Public Timişoara ar trebui să facă sustenabil transportul public, estimând că un sistem de taxare simplu și modern îi va face pe cetățenii onești să plătească: „Din păcate, STPT a fost forțată să ofere gratuități și nimeni nu s-a preocupat de încasări, devreme ce subvențiile de la bugetul local au tot crescut în ultimii ani.”
Cardurile actuale de călătorie sunt o idee bună, afirmă reprezentanţii USR şi RO 100, dar că problema este că nu pot fi încărcate decât la cele 17 puncte de vânzare ale Societăţii de Transport Public din oraș. Iar cu două excepții, aceste puncte funcționează doar în timpul săptămânii. Reprezentanţii USR şi RO 100 propun trei soluţii care, comsideră ei, i-ar mulțumi atât pe utilizatorii frecvenți, cât și pe cei ocazionali:
- călătorii intră pe o pagină web, iar din contul lor online cumpără abonamente sau își încarcă portofelul electronic;
- călătorii au și o aplicație de smartphone, de unde cumpără online abonamente sau își încarcă portofelul electronic;
- călătorii au la dispoziție și automate fixe, de unde își încarcă portofelul electronic, cumpără abonamente sau titluri de călătorie;
Automatele, mai spun ei, trebuie folosite pentru ca rezidenții să-și facă abonamente și să-și pună bani în portofelul electronic. În același timp, toți acei oameni aflați în trecere prin oraș își pot cumpăra bilete, simplu și comod, 24 de ore din 24, 7 zile din 7: „Am putea plăti cash sau cu cardul. online și offline. Din fața calculatorului, de pe telefon sau de la automat. Aplicația 24Pay este deținută de o entitate privată, ea nu este a societății de transport. Ar fi o anomalie să lăsăm tot sistemul de taxare pentru transportul public din oraș exclusiv în slujba unui terț.”
„Sperăm ca noua conducere a STPT să aibă mai multă deschidere spre colaborare. Ar fi în beneficiul timișorenilor”, mai transmit, în finalul comunicatului, echipele USR Timișoara și Ro100 Timișoara.
Ultimele comentarii