Accesul bicicliştilor pe străzile pietonale din centrul istoric al Timişoarei a fost interzis

Biciclisti Timisoara Foto AdevarulMai multe indicatoare rutiere care interzic accesul bicicliştilor în centrul istoric al Timişoarei au fost deja montate luni, urmând ca astfel de semne de circulaţie să fie instalate şi pe alte 14 străzi care în prezent se află în şantier, şi care vor deveni pietonale.

 

Primăria Timişoara anunţă că pe trei străzi pietonale din centrul oraşului, care se intersectează cu Piaţa Victoriei, au fost montate deja indicatoare rutiere care interzic accesul bicicliştilor. Acesta urmează să fie interzis şi pe alte 14 străzi din centrul oraşului, aflate în momentul de faţă în şantier şi care urmează să devină pietonale.

Haideţi să nu ne batem joc de oraşul nostru pentru nişte mofturi. Spun mofturi pentru că există alternative la zonele pietonale”, spuneprimarul Timişoarei, Nicolae Robu, într-o postare pe o pagină de socializare, în care mai declară că nu pot fi marcate piste pentru biciclete în Piaţa Victoriei sau pe străzile Alba Iulia şi Mărăşeşti. Şi dă asigurări că nu se pune problema desfiinţării staţiei din Piaţa Libertăţii şi că este analizată posibilitatea trasării de piste pe străzile Emanoil Ungureanu, Coriolan Brediceanu, Victor Vlad Delamarina şi 9 Mai.

Primarul Timişoarei declară că decizia amplasării acestor indicatoare şi montarea unora speciale şi pentru cei care folosesc role a fost luată de Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei. Şi, menţionează edilul, scopul acestei decizii nu îl reprezintă amenzile: „Nu putem tolera o situaţie în care, de nenumărate ori, copii şi adulţi au scăpat la limită de accidentări foarte grave datorate teribiliştilor (am avut ocazia personal să văd, în mai multe rânduri, astfel de scene). Dincolo de reacţia emoţională, în realitate nimeni n-are motiv să se plângă de lipsă de alternative la trecerea prin Centru la deplasarea cu bicicleta între zonele sud-nord, prin vecinătatea Centrului”.

În privinţa restricţionării circulaţiei cu rolele, mai spune edilul, Comisia de Circulaţie nu a putut lua o decizie pentru că practicanţii nu sunt încadraţi niciunde, ei rămân implicit pietoni. „E posibil să punem semne speciale pentru ei. Tot ce înseamnă pietonal trebuie să fie pietonal”, adaugă Nicolae Robu.

Măsura a fost luată ca urmare a nenumărate semnalări din partea pietonilor – de departe, majoritari – că nu se pot plimba niciunde relaxaţi, că în Piaţa Victoriei, pe Mărăşeşti, pe Alba Iulia etc. mulţi au fost loviţi sau cel puţin speriaţi – cât pe ce să fie loviţi – de biciclete şi diverse alte vehicule, ei sau, uneori, copiii lor”, afirmă, într-o postare pe o reţea de socializare, primarul Timişoarei. Care mai spune că măsuri similare au fost luate în toate oraşele din lume „faimoase prin înaltele lor standarde de civilizaţie”.

Menţionând, însă, că, personal, este un partizan şi un promotor al folosirii cât mai extinse a bicicletei şi această pretenţie îi este susţinută şu de fapte concrete. Nicolae Robu aminteşte că a creat, la Timişoara, cea mai extinsă reţea de piste pentru biciclete din România, că, în momentul de faţă, tocmai se lucrează la crearea unei piste în jurul Stadionului „Dan Păltinşanu”, „pe o coroană circulară lată de nouă metri, mărginită pe ambele părţi de sute de copaci.”

În aceeaşi idee, spune edilul, va extinde la „maximul a ceea ce se poate face” reţeaua de piste de biciclete în tot oraşul. Tocmai având în vedere aceste aspecte, mai spune primarul, poate asuma liniștit „și anumite măsuri restrictive, dar absolut necesare, ce țin de responsabilitatea ce-mi revine ca primar şi contez că voi avea alături nu numai totalitatea pietonilor  – de departe majoritari în comunitate –, dar şi majoritatea bicicliştilor, majoritate pe care o consider raţională, cu totul altfel decât o firavă minoritate”.

Print Friendly, PDF & Email