Bordurile, identificate ca inamici redutabili în trafic

Bordurile sunt cauzatoare de accidente rutiere, fie pentru că sunt prea înalte, fie nu sunt semnalizate corespunzător. Aceasta este constatarea viceprimarului Traian Stoia, care a anunţat că va propune înlocuirea bordurilor în delimitările stradale sau chiar renunţarea la ele. Sunt şi specialişti în probleme de trafic care confirmă temerea viceprimarului şi spun că o bordură de 20 de centrimetri înălţime reprezintă un pericol pentru siguranţa şoferilor în trafic.

borduriPrincipala preocupare a unuia din­tre viceprimarii Timişoarei, Traian Stoia, pare să fi devenit, în ultimele zile, siguranţa rutieră. După ce a anun­ţat, zilele trecute, că o comisie a Pri­măriei verifică modul în care sunt pozi­ţionate semnele rutiere, în unele cazuri vizibilitatea acestora fiind obstrucţio­na­tă de vegetaţia crescută în împreju­rimi, acum, în atenţia lui au intrat bor­durile. Oficialul Primăriei propune un proiect de modificare a delimitărilor ru­tiere de pe drumurile publice din Timi­şoara, bordurile stradale, care mar­chea­ză scuarurile şi giraţiile, fiind pro­puse spre înlocuite cu „alte mijloace de delimitare a sensurilor” sau în unele ca­zuri chiar eliminate. Motivul invocat este numărul mare al reclamaţiilor ve­nite din partea conducătorilor auto, potrivit căror bordurile sunt „adevărate capcane din cauză că sunt prea înalte, se confundă cu drumul, fiind puţin vizi­bile, ori, în unele cazuri, sunt nesem­nalizate corespunzător”.

Interesant, dar subiectul a ajuns la urechile primarului Nicolae Robu doar prin intermediul mass-media. În­trebat dacă este de acord cu această soluţie, edilul a răspuns că nu ştie des­pre ce este vorba, dar a subliniat că „de­ciziile care afectează oraşul nu se iau fără agreerea mea”.

Specialişti în probleme de trafic confirmă că bordurile, ca orice altă con­strucţie situată în axul drumului, consti­tuie obstacole în trafic, care pot produ­ce accidente. Mai spun că în cazul în care se apelează, totuşi, la borduri pen­tru delimitarea stradală, acestea ar tre­bui să fie aşezate înclinat, nu drept, pen­tru a diminua din impact, în caz de ac­ci­dent. Aceştia consideră că bordurile cu o înălţime de 20 de centimetri nu au ce căuta în delimitarea scuarurilor.

Traian Stoia a pus gând rău şi spa­ţiilor verzi de pe marginea şoselelor, multe dintre ele „poziţionate inadecvat sau considerate ineficiente”, urmând ca acea comisie a Primăriei să decidă desfiinţarea lor. Pentru a compensa desfiinţarea unoir spaţii verzi din intersecţii sau de pe margine drumului, Municipalitatea va atribui Direcţiei de Mediu un teren de 5000 de metri pătraţi pentru amenajarea unui parc în zona străzii Ion Ionescu de la Brad.

Print Friendly, PDF & Email