Timişoara a trecut la semaforizarea controlată computerizat

Trafic management Timisoara Foto Primaria TimisoaraPrimăria Timişoara anunţă finalizarea proiectului „Trafic management şi supraveghere video”, care presupune semaforizarea controlată computerizat.

 

Proiectul „Trafic management şi supraveghere video” a vizat creşterea siguranţei traficului rutier, modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare, dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu echipamente noi de supraveghere, crearea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru managementul traficului şi supraveghere video.

A fost un proiect extrem de greu, care a presupus intervenții în nu mai puțin de 134 de intersecții, pentru introducerea de senzori în asfalt și montarea de stâlpi suport de semafoare, 230 de camere video, radare și panouri de afișare. Și nu oricând, ci în precampania și campania de la alegerile locale, respectiv în precampania pentru apropiatele alegeri parlamentare. Deși am știut că voi pierde voturi din cauza perturbării inevitabile cauzate de lucrări, am asumat să merg înainte, de dragul Timișoarei și din respect pentru timișoreni. Valoarea proiectului este de 10 milioane euro și o asemenea sumă nu se ratează, dacă ești responsabil”, a declarat, azi, primarul Nicolae Robu.

Reprezentanţii Municipalităţii transmit că prin acest proiect a fost realizat un sistem integrat modern, operativ pentru managementul traficului şi a fost amenajat şi dotat un Centru de comandă integrat pentru trafic şi supraveghere video la nivel european, cu echipamente de ultimă generaţie.

Tot în baza acestui proiect, au fost semaforizate 44 de intersecţii, 90 de intersecţii au fost modernizate, iar 134 de intersecţii, supravegheate video. Proiectul a prevăzut montarea a 230 de camere de supraveghere instalate în intersecţii, şapte radare de viteză, 13 radare de informare, 13 panouri cu afişare numerică, 37 de sisteme de detecţie a trecerii pe roşu, 17 panouri afişare mesaje destinate conducătorilor auto, iar la trecerile de pietoni au fost montat 537 de dispozitive acustice pentru nevăzători.

Reprezentanţii Primăriei Timişoara declară că sistemul instalat aduce câteva importante facilităţi:

Stabilirea automată și în timp real, fără intervenția unui operator, a timpilor de verde.

Stabilirea automată și corelată pentru intersecții învecinate a duratelor de ciclu de semaforizare, astfel încât să se asigure coridoare de undă verde, în vederea fluidizării optime a traficului.

Structura variabilă a fazelor de circulație (faze la cerere pentru vehicule și/sau pietoni) în intersecțiile cu trafic pietonal redus și în intersecțiile prevăzute cu benzi de circulație dedicate pentru virajul la stânga.

Gestionarea flotei de transport public de călători a RATT şi asigurarea priorității selective de trecere pentru vehiculele RATT (dacă sunt întârziate față de grafic).

Constituirea unei arhive de date de trafic (care vizează volumul, gradul de ocupare, procentele de viraj etc.) pentru intersecțiile incluse în sistem, ce permite realizarea mai ușoară a studiilor de trafic.

Includerea unor dispozitive specializate de detectare a contravențiilor la Codul Rutier (depășirea limitei de viteză şi pătrunderea în intersecţie pe culoarea roşie).

Includerea unui subsistem video CCTV performant, cu recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare.

„Un astfel de sistem, la un asemenea nivel de complexitate şi modernitate, nu a mai fost realizat în niciun alt oraş din România şi plasează Timişoara în topul oraşelor europene cu management computerizat al traficului”, afirmă edilul Nicolae Robu.

nicolae-robu-proiect-trafic-management-2-foto-augustin-leahuPrimarul mai spune că, de câteva zile, traficul în Timişoara este sensibil îmbunătățit şi asta, în ciuda faptului că pasajele Jiul și Popa Șapcă sunt în plin șantier: „Este sensibil îmbunătățit, dar acesta este doar începutul. În perioada următoare, vom vedea cu toții, unii recunoscând, alții nu, beneficiile. A meritat să suportați ponoasele inerente oricărui mare șantier, stimați timișoreni, pentru că de-acum veți avea foloasele. Timișoara se înscrie, astfel, în rândul orașelor europene cele mai evoluate la capitolul în discuție.”

Contractul de finanţare a proiectului – derulat pe 45 luni, din care durata efectivă a lucrărilor, de zece luni – a fost semnat în 29 ianuarie 2013. Proiectantul a fost SC Smart Telecom Consulting SRL Bucureşti, iar executarea s-a făcut de SC Swarco Traffic România SRL, calider de proiect, şi de SC Avitech.Co SRL şi SC Swarco Mizar.

Valoarea contractului de furnizare, după licitaţie, transmite Municipalitatea, a fost de 24.644.804,52 de lei (cu TVA), iar valoarea plătită, de 24.128.472,04 lei (cu TVA), economie realizată fiind de 516.333,48 lei (cu TVA).

Print Friendly, PDF & Email